dc.contributor.author | Jelínek, Jiří | cze |
dc.contributor.author | Míková, Irena | cze |
dc.contributor.author | Přibyl, Vladimír | cze |
dc.contributor.author | Svoboda, Petr | cze |
dc.date.accessioned | 2021-01-18T07:59:55Z | |
dc.date.available | 2021-01-18T07:59:55Z | |
dc.date.issued | 2014 | eng |
dc.identifier.isbn | 978-80-245-2070-4 | eng |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/89 | |
dc.description.abstract | The article deals with the one possible area of using the agent based approach to simulations. This method is advantageous for the tasks that can be modeled through the set of the basic building elements - agents and their interaction. The paper shows the application of this approach for simulation of higher education. Conceptual model of university education based on AB modeling of the students and their behavior and interactions in study processes was developed for this purpose. The aim was to develop a tool which should help to improve the processes in higher education and prevent increasing cost of study. | eng |
dc.format | p. 42-49 | eng |
dc.language.iso | eng | eng |
dc.publisher | Vysoká škola ekonomická v Praze | eng |
dc.relation.ispartof | Proceedings of the 5th Scientific Conference for Ph.D. Students and Young Researchers | eng |
dc.subject | Agent | eng |
dc.subject | Simulation | eng |
dc.subject | Education | eng |
dc.subject | Education process quality | eng |
dc.subject | agenti | cze |
dc.subject | simulace | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | kvalita vzdělávacího procesu | cze |
dc.title | Agent Based Simulation of Student Passing through the Network of Study Duties | eng |
dc.title.alternative | Multiagentní simulace průchodu studenta sutdijními povinnostmi | cze |
dc.type | ConferenceObject | eng |
dc.identifier.obd | 43875786 | eng |
dc.description.abstract-translated | Článek se zabývá jednou z možných oblastí využití agentového přístupu k simulaci. Tento způsob je výhodný pro úlohy, které lze modelovat pomocí sady základních stavebních prvků - agentů a jejich vzájemnou interakcí. Článek ukazuje použití tohoto přístupu pro simulaci vysokoškolského vzdělávání. Byl vytvořen koncepční model univerzitního vzdělávání založený na AB modelování studentů a jejich chování a jejich interakci ve studijních procesech. Cílem bylo vytvořit nástroj, který by měl přispět ke zkvalitňování procesů v oblasti vysokoškolského vzdělávání a omezit růst nákladů na tyto procesy. | cze |
dc.peerreviewed | yes | eng |
dc.publicationstatus | postprint | eng |
dc.event | 5th Scientific Conference for Ph.D. Students and Young Researchers (05.12.2014 - 05.12.2014, Jindřichův Hradec) | eng |