Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRolínek, Ladislav
dc.contributor.authorŠvehla, Ladislav
dc.date.accessioned2021-11-26T12:26:46Z
dc.date.available2021-11-26T12:26:46Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/9776
dc.description.abstractCílem diplomové práce je vymezit vztah mezi krizovým managementem a podnikovým řízením a navrhnout možné aplikace zavádění zásad krizového managementu do řízení institucí. Šetření probíhalo v letech 2003 - 2005. Krize organizace jsou významné a zpravidla neočekávané situace, které trvale nebo po delší dobu ohrožují cíl organizace nebo její samotnou existenci. Dopady takové situace mohou významně poškodit firmu, její zaměstnance, výrobky či služby a pověst na veřejnosti. Bývají vyvolány tlakem vnějších nebo vnitřních událostí, které nutí management k neodkladným rozhodnutím. Může jít o zánik trhu, legislativní omezení, pád kurzu cizí měny, neúspěšnou inovaci, nový konkurenční výrobek apod. Podnik, který byl analyzován nabízí více možností k uplatnění krizového managementu. V této diplomové práci byl zmíněn vztah krizový management - generální ředitel a krizový management v dané divizi ''podřízen'' generálnímu řediteli. V diplomové práci byly zkoumány různé modelové situace, kdy může dojít v podniku ke krizi. Hlavní příčiny krizových situací jsou ztráta odbytišť, ztráta odběratele, konkurence, nenaplnění výroby a také přeplnění výroby. Díky nerozumnému přeplňování výrobních možností dochází k nedodržování slíbených termínů, ke zhoršení kvality a v konečném důsledku může vést až ke ztrátě zákazníka. Všechny tyto situace mohou podnik postihnout a je důležité být na ně připraven. Hlavní doporučení pro řízení podniku spočívají v důsledném provádění ekonomických a finančních analýz a také jejich kontrola a vyhodnocování. To napomůže managementu podniku k rozpoznání zárodku krize. Pokud se krizová situace v podniku vyskytne, je na zvážení managementu a majitelů firmy, zda se přiklonit k zapojení krizového managementu do řízení instituce či řešit situaci se stávajícím managementem. I když to na první pohled nemusí být příliš zřetelné, i stávající management je v podstatě management krizový. Dílčí změny a doporučení jsou - hledání nových trhů, posílení marketingového a obchodního oddělení, neustálá připravenost na krizové situace a připravenost krizového plánu, vyvarování se závislosti na jednoho zákazníka, pravidelná kontrola obchodních a operativních plánůcze
dc.format79 s., 5 s. obr. příloh.
dc.format79 s., 5 s. obr. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKrizový managementcze
dc.subjectmanagementcze
dc.subjectkrizová situacecze
dc.subjectanalýza podnikucze
dc.subjectřešení krizecze
dc.subjectCrisis managementeng
dc.subjectmanagementeng
dc.subjectcrisis situationeng
dc.subjectanalysis of a companyeng
dc.subjectsolution of a crisiseng
dc.titleKrizový management jako součást řízení vybrané institucecze
dc.title.alternativeCrisis management as part of management of a chosen institutioneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag3481
dc.description.abstract-translatedThe goal of this work is to specify the relation between crisis management and company control and to suggest possible application in implementing of crisis management principles into company control. The research was performed in the period 2003 - 2005. Crises of companies are significant and generally unexpected situations which threaten the goal of the company or its existence temporarily or permanently. The impact of such situation can significantly harm the company, its employees, products or services and public reputation. The crises are induced by the pressure of inner or outer events which make the management do urgent decisions. This can be downfall of the market, legislative restrictions, fall of the exchange rate (in foreign currency), unsuccessful innovation, new competitive product etc. The company which was analyzed offers more possibilities for application of crisis management. In the thesis we mention the relation of company control - director general and crisis management in certain division ''subordinate“ to director general. In the thesis we examined certain model situations when the crisis of a company can happen. The main reasons for crisis situations are loss of trade outlet, loss of consumers, competition, unfulfillment of production and overflow of production. Unreasonable overflow of manufacturing capacity results in unfulfillment of promised dates, deterioration in quality, and the outcome can be loss of the customer. All these situations can affect the company so it is important to be ready for them. The main recommendation for managing a company lie in consistent performance of economic and financial analyses and their inspection and evaluation. This will help the management of the company to identify beginning of a crisis. If the crisis situation occurs in a company, the management and owners of the company should consider if they involve crisis management in governing the company or if they want to solve the problems with current management. Although it is not apparent, current management is actually crisis management. Partial changes and suggestions are the following: looking for new trades, reinforcement in marketing and commercial section, permanent preparedness for crisis situations and preparedness of crisis plan, avoiding to be dependant on one customer and regular checking of trade and operative plans.eng
dc.date.accepted2007-06-18
dc.description.departmentZemědělská fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineProvozně podnikatelský oborcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zemědělská fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programZemědělské inženýrstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVaníček, Jiří


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam