Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBauer, Michal
dc.contributor.authorPechačová, Markéta
dc.date.accessioned2021-11-26T12:42:56Z
dc.date.available2021-11-26T12:42:56Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/9875
dc.description.abstractTato bakalářská práce se soustředí na Divadlo Járy Cimrmana a jeho "boj o existenci" v letech 1967-1989. Snaží se zmapovat, do jaké míry mohlo toto programově apolitické divadlo působit v komunistickém režimu svobodně a do jaké míry bylo ovlivňováno cenzurou či totalitními zastrašovacími metodami. Práce je rozdělena na čtyři kapitoly. První z nich objasňuje pozadí doby se zaměřením na politické, společenské a divadelní dějiny. Druhá kapitola obsahuje stručné seznámení s historií Divadla Járy Cimrmana. Zbývající dvě části se soustředí na konkrétní projevy státního útlaku ve vztahu k tomuto divadlu. Práce je částečně postavena na metodě oral history. Autorka práce zde vychází z knih, časopisů, novin a audiovizuálních zdrojů, v nichž byly publikovány rozhovory s čelními představiteli Divadla Járy Cimrmana. V závěrečné části práce je rozebrán svazek Státní bezpečnosti s krycím jménem "Sprcha", který byl založen na osobu Zdeňka Svěráka, spoluautora her. Rozbor svazku umožňuje mj. nahlédnout do úředních postupů a metod StB, které vedly k zákazu hry Lijavec.cze
dc.format91 s. (181 204 znaků)
dc.format91 s. (181 204 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDivadlo Járy Cimrmanacze
dc.subjectboj o existencicze
dc.subjectkomunistiký režimcze
dc.subjectJara Cimrman´s Theatreeng
dc.subjectstrugle for existenceeng
dc.subjectcommunist regimeeng
dc.title(Ne)možnosti působení Divadla Járy Cimrmana v podmínkách totalitního režimucze
dc.title.alternative(Im)possibility of Activities of the Divadlo Járy Cimrmana in Conditions of Totalitarian Regimeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag22296
dc.description.abstract-translatedThis thesis focuses on the Jara Cimrman´s Theatre and his "strugle for existence" in the years of 1967-1989. The main focus is to find out to which extent this apolitical theatre was allowed to perform freely in a communist regime and to which extent it was influenced by the censorship or totalitarian deterrence methods. This thesis is devided into four chapters. The first of them outlines the period of time with the focus on political, social and theatre history. The second chapter introduces a brief explanation of the Jara Cimrman´s Theatre history. The main focus of the other two chapters is to describe particular demonstration of the state restrictions imposed on this theatre. Thesis is partially based on the method of oral history. The author of it draws the information from the books, magazines, newspapers and audio-visual resources, in which the interviews with the main theatre actors were published. The closing part of the thesis analyses the record with the code name "Shower" which was kept by the former state police about Zdeněk Svěrák, co-author of the plays. The analysis of this file unables us to take a look at the former police methods and procedures which led to the ban of the play Lijavec.eng
dc.date.accepted2012-06-25
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineHistorie - bohemistikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programFilologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePoslušná, Barbora
dc.description.defenceStudentka velmi pěkně představila svoji bakalářskou práci, včetně historického kontextu daného tématu. Zdařile reagovala i v diskusi nad posudky.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam