dc.contributor.advisor | Bauer, Michal | |
dc.contributor.author | Suda, Vladislav | |
dc.date.accessioned | 2021-11-26T12:44:04Z | |
dc.date.available | 2021-11-26T12:44:04Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-07-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/9964 | |
dc.description.abstract | Tématem této diplomové práce je obraz kolektivizace československého venkova, jak jej vytvářeli českoslovenští filmoví a televizní tvůrci v letech 1948 1989. Cílem práce je na základě popisu a kritické analýzy filmové tvorby popsat i proměnu dobových pohledů na kolektivizaci jako takovou a odhalit stereotypy, které se v určitých obdobích ve filmové a později i televizní tvorbě pravidelně opakovaly, a případně vyzdvihnout snímky, které by se dobovému úzu alespoň částečně vymykaly.
Hlavní část práce je rozdělena na tři části, první sleduje období mezi lety 1948 1960, druhá období 1961 1970 a třetí 1971 1989. V každém z těchto období budeme sledovat problematiku zobrazování kolektivizace nejprve obecně, a poté i podrobněji na vybraných příkladových snímcích. Pro uvedení do kontextu jsou součástí práce kapitoly o celkové situaci v československé kinematografii pro příslušná období a zároveň i kapitola, která stručně nastíní historické pozadí samotného aktu kolektivizace československého venkova. | cze |
dc.format | 169 s. (371 834 znaků) | |
dc.format | 169 s. (371 834 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | kolektivizace | cze |
dc.subject | československý venkov | cze |
dc.subject | analýza | cze |
dc.subject | collectivization | eng |
dc.subject | Czechoslovakian countryside | eng |
dc.subject | analysis | eng |
dc.title | Proměny zobrazování násilné kolektivizace československého venkova na filmových plátnech a televizních obrazovkách. | cze |
dc.title.alternative | Changes in representation of violent collectivization of the Czechoslovak country on movie and television screens. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 31374 | |
dc.description.abstract-translated | The theme of this thesis is the image of collectivization of Czechoslovakian countryside as it was created by Czechoslovak film and television makers in the years 1948 1989. The aim of this work is to describe the transformation of contemporary views on collectivization itself and expose stereotypes that regularly repeated in film and later in television productions at certain times, and possibly highlight movies that are different from the period usage, based on a description and critical analysis of filmmaking.
The main part is divided into three parts, the first monitors the period between 1948 1960, the second between 1961 1970 and third between 1971 1989. We will monitor the issue of displaying collectivization at first in general and then even more detail on selected exemplary images in each of these periods. Work also includes the chapters about the overall situation in Czechoslovak cinematography for the relevant period and also the chapter that briefly outlines the historical background of the very act of collectivization Czechoslovakian countryside. | eng |
dc.date.accepted | 2015-09-09 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Český jazyk a literatura - Dějepis | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Halamová, Martina | |
dc.description.defence | Adept seznámil komisi s hlavními body své práce. Následně byly představeny jednotlivé posudky. Komise přistoupila k rozpravě na dané téma. | cze |