Prohlížení Kvalifikační práce dle autora "Bauman, Petr"
-
Adaptace dětí na prostředí v mateřské škole
Ohrazdová, Jiřina Sára (Jihočeská univerzita, 2019)Diplomová práce se zabývá procesem adaptace na prostředí v mateřské škole. Teoretické poznatky jsou doplněné o výzkumnou reflexi vlastní zkušenosti autorky s nově nastupujícími dětmi do mateřské školy. V teoretické části ... -
Aktivity podporující kooperativní chování u dětí předškolního věku
Bakešová, Ivana (Jihočeská univerzita, 2016)Práce ve své teoretické části odlišuje a popisuje různé formy mezilidské interakce s důrazem na kooperaci a kooperativní chování z pohledu sociologie, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Zvláštní pozornost věnuje ... -
Aktuální pojetí školní a mimoškolní ekologické výchovy v České republice
Jägerová, Jitka (Jihočeská univerzita, 2009)Po vymezení použitých termínu seznamuji s cíli, metodami a ideovými východisky. Stěžejní částí práce je zamyšlení, jak výchovně působit a vzdělávat v oblasti environmentálního vzdělávání a výchovy. V závěru práce je ... -
Analýza edukačních materiálů pro pacienty s celiakií
Zimmelová, Hana (Jihočeská univerzita, 2011)Práce se zabývá edukačními materiály pro pacienty s celiakií. Popisuje obecné požadavky na výukové materiály a didaktické zásady vhodné pro edukační materiály pro pacienty s celiakií. Předkládá návrh kritérií pro hodnocení ... -
Analýza specifických potřeb pracovníků zařízení Centra U Větrníku
Křivohlavá, Jitka (Jihočeská univerzita, 2009)Práce se zabývá v obecné rovině teorií potřeb, kdy seznamuje čtenáře s několik a základními teoriemi. Jedna z teorií, konkrétně Herzbergova dvoufaktorová teorie potřeb, poté představuje výchozí teorii pro provedený výzkum, ... -
Aplikace principů připraveného prostředí podle M. Montessori v podmínkách základní školy praktické
Benediktová, Erika (Jihočeská univerzita, 2016)Úvodní část práce seznamuje se základními oblastmi a principy pedagogického systému Montessori s důrazem na princip připraveného prostředí. Další část je věnována příkladům vytvořeného připraveného prostředí v odborné ... -
Cíle a metody školní a mimoškolní výchovy: vzájemné srovnání
Míková, Lenka (Jihočeská univerzita, 2009)Práce se zabývá srovnáváním metod a cílů ve školní a mimoškolní výchově. Je rozdělena na pět částí. V první části jsou vymezeny základní definice a pojmy. Druhá část se zabývá výchovou v předškolním věku dítěte, výchovou ... -
Cíle waldorfské koncepce výchovy a vzdělávání a její vývoj od počátku až dodnes
Mojcherová, Veronika (Jihočeská univerzita, 2012)Ústřední cíl mé diplomové práce spočívá v porovnání cílů waldorfské koncepce vý?chovy a vzdělávání od počátku založení školy až do současné doby. Na začátku své práce se zabývám zakladatelem školy Rudolfem Steinerem, který ... -
Církevní vzdělávání dospělých
Čapek, Miroslav (Jihočeská univerzita, 2008)Tato práce je zaměřena na osobnost dospělého člověka, možnost jeho dalšího vzdělávání v náboženské oblasti. Osobnost je popisována z hlediska psychologického, sociálního a pedagogického s přihlédnutím na její náboženský ... -
Co jsou Leisure Studies?
Sattran, Jan (Jihočeská univerzita, 2014)Práce popisuje Leisure Studies vědu o volném čase rozvíjenou zejm. v anglofonních zemích. Poskytuje přehled o organizační struktuře tohoto oboru, co se týká asociací, univerzitních studijních programů i hlavních oborových ... -
Činitele volnočasové výchovy a vzdělávání v oblasti jezdectví
Harvanová, Dita (Jihočeská univerzita, 2019)Práce se zabývá teoretickou analýzou činitelů volnočasové výchovy a vzdělávání v oblasti jezdectví. S využitím jednotlivých forem existence kurikula zachycuje jejich vazbu na výcvik a vzdělávání ve výše uvedené oblasti. -
Dětské domovy a začlenění dětí do společnosti
Antlová, Petra (Jihočeská univerzita, 2006) -
Dopady kurikulární reformy na oblast výchovy ve volném čase
Čermák, Jaromír (Jihočeská univerzita, 2014)Práce se zabývá kurikulární reformou a jejím přesahem do výchovy ve volném čase. Po ujednocení pojmového aparátu, který je v dané sekci mimořádně nejednotný, se snaží vyhledat cíle vzdělávání typické pro společnostní model ... -
Dynamika programu zážitkových kurzů: modelovaná vs. skutečná dramaturgie
Blažková, Martina (Jihočeská univerzita, 2017)Práce se zabývá intenzitou prožívání a její úlohou v dramaturgii zážitkových kurzů. V teoretické části jsou popsány oba tyto koncepty. Nejprve autorka vymezuje pojem intenzity prožívání, popisuje rozdíl mezi intenzitou a ... -
Environmentálně-psychologická východiska výchovy v přírodě
Vrbová, Zuzana (Jihočeská univerzita, 2012)Práce se zabývá teoretickým výzkumem východisek environmentální psychologie pro výchovu v přírodě. Odpovídá z environmentálně-psychologického hlediska na otázku, proč je příroda v koncepcích výchovy v přírodě preferovaným ... -
Etická výchova dítěte staršího školního věku ke kritickému postoji vůči reklamě
Žižková, Michaela (Jihočeská univerzita, 2005) -
Filosofie pro děti v programu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Kozubíková, Iva (Jihočeská univerzita, 2008)Diplomová práce se zabývá rámcově vzdělávacími programy v předškolním a základním vzdělání a jaký mají vliv na dítě v době výchovně - vzdělávacího procesu. Také pedagogickými pracovníky, kteří se zasluhují velkou měrou o ... -
Filozofování s dětmi jako způsob výchovy zážitkem ve volném čase
Macků, Richard (Jihočeská univerzita, 2008)Práce představuje možnosti a rizika, která vyplývají z kombinace metod výchovy zážitkem a filozofování s dětmi. Po vymezení použitých termínů postupně seznamuje s cíli, charakteristikou a základními metodami výchovy ve ... -
Formy hodnocení žáků na základních školách v České republice /s poukázáním na problematiku hodnocení žáků s SPU/
Čuřínová, Zuzana (Jihočeská univerzita, 2007)Diplomová práce se zabývá kompletně problematikou hodnocení žáka učitelem. V úvodní části jsou popsány specifika školního hodnocení, jeho význam a smysl. Dále je uveden přehled mnoha důležitých typů, funkcí hodnocení a ... -
Helen Parkhurstová a její vliv na vývoj pedagogického myšlení
Zimmermannová, Anežka (Jihočeská univerzita, 2018)Práce se zabývá životem a myšlenkami Helen Parkhurstové. Soustředí se především na její pedagogickou kariéru a práci na daltonském plánu. Dále vysvětluje, co to vůbec daltonský plán je, na jakých stojí principech a jak se ...