Aktuální pojetí školní a mimoškolní ekologické výchovy v České republice
Abstrakt
Po vymezení použitých termínu seznamuji s cíli, metodami a ideovými východisky. Stěžejní částí práce je zamyšlení, jak výchovně působit a vzdělávat v oblasti environmentálního vzdělávání a výchovy. V závěru práce je naznačeno, že udržitelný rozvoj a jeho souvztažnost mezi ekologickým, sociálním, ekonomický i etickým zřetelem má pro environmentální vzdělávání a výchovu budoucnost.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vyhodnocení monitoringu podzemních vod ovlivněných rozvodnami elektrické energie
Blahovec, Milan (Jihočeská univerzita, 2021)Předmětem diplomové práce je řešení problematiky starých enviromentálních zátěží. Práce se skládá ze dvou částí, a to z teoretické (literárního přehledu) a části praktické. V literárním přehledu popisuji pojmy a náležitosti ... -
Environmentální výchova a vzdělávání na základních školách, ve školních družinách a jejich vzdělávacích programech
Schönbeková, Hana (Jihočeská univerzita, 2013)Práce se zabývá environmentální výchovou a vzděláváním v České republice. Charakterizuje problematiku terminologie a shrnuje legislativní a kurikulární dokumenty týkající se tohoto tématu. Konkrétně se zaměřuje především ... -
Environmentální výchova jako součást etické výchovy
Houdková, Isabela (Jihočeská univerzita, 2014)Práce se zabývá environmentální a etickou výchovou, jejich vývojem a místem v českých kurikulárních dokumentech. Zaměřuje se na vztah výchovy k péči o životní prostředí a výchovy etické, konkrétně pak na poměr faktografických ...