Strategie transformace firmy z úrovně malého na úroveň středního podniku
Abstrakt
Cílem diplomové práce je analyzovat současný vývoj podniku, zvážit budoucí podobu firmy na úrovni střední velikosti, zjistit potenciál trhu a navrhnout optimální marketingovou politiku firmy. Hlavním cílem je návrh doporučení k rozšíření firmy a ke zvýšení konkurenceschopnosti tohoto transformovaného podniku.
V práci je zmapován vývoj podniku z hlediska financování, nákupu, výroby, skladování, distribuce, řízení lidských zdrojů a marketingu. Dále je analyzováno vnitřní prostředí, což zahrnuje finanční analýzu a analýzu zdrojů a kompetencí. Analýza vnějšího prostředí zahrnuje analýzu konkurence, analýzu atraktivity prostředí a STEP analýzu. SWOT analýza shrnuje vnitřní faktory podniku (silné a slabé stránky) a vnější faktory prostředí (příležitosti a ohrožení) z obou analýz. K analýzám a vyhodnocení jsou použity údaje z let 2004 až 2008.
Výsledkem této práce je zjištění, že firma je schopna se transformovat na střední podnik v průběhu dvou let, kdy přijme 10 - 12 zaměstnanců. Je však třeba snížit zadluženost firmy a v současné době neinvestovat. Ke zvýšení konkurenceschopnosti a ke zvýšení tržeb zavede na trh nový produkt a pomocí agentury Czech Trade osloví nové zahraniční trhy.