Rozvoj osobnosti managera, motivace, stimulace a celoživotní učení
Abstrakt
Cílem této diplomové práce je specifikace přístupů k rozvoji osobnosti manažera, identifikace způsobů motivace a stimulace a získávání názorů o potřebě celoživotního učení. Průzkum byl realizován v podnicích Farmtec a.s. a Kostečka Group s.r.o. V první části této práce jsou shrnuty teoretické znalosti o osobnosti manažera, jeho motivaci, stimulaci, celoživotním učení a znalostní ekonomice. Použitou metodou sběru dat je dotazníkové šetření. Po metodice práce následuje charakteristika obou firem. Ve výsledcích dotazníkového šetření je každá otázka zpracována do tabulky a grafu, poté následují výsledky a diskuse. V závěru jsem shrnula nejdůležitější poznatky o obou firmách.
Firma Farmtec dává důraz na znalosti a rozum. Manažeři jsou dostatečně motivováni a stimulováni. Před celoživotním studiem upřednostňují vrozené předpoklady.
Firma Kostečka preferuje postupně utvářené znalosti. Manažeři mají větší potřebu sounáležitosti. Respondenti by uvítali vyšší míru motivace a stimulace a větší autonomii a možnost řídit se sám.