dc.contributor.advisor | Fríd, Milan | |
dc.contributor.author | Havlík, Josef | |
dc.date.accessioned | 2021-11-30T09:39:29Z | |
dc.date.available | 2021-11-30T09:39:29Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-04-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/10803 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním výměnných traktorových dopravních systémů firem Bergmann a Annaburger ve dvou podnicích zemědělské prvovýroby. Traktorové dopravní systémy se skládají z tažného a přípojného vozidla, které může být nosičem několika druhů nástaveb. V našem případě se jedná o korbu, rozmetadlo hnoje a cisternu.
Porovnávány byly technické parametry jednotlivých výměnných systémů a zkušenosti z provozu obou majitelů s těmito stroji, dále pak jejich funkčnost, časová náročnost výměny nástaveb, komfort obsluhy stroje, jeho poruchovost, popřípadě servisní zajištění těchto strojů. Jedním z nejdůležitějších kritérii pro hodnocení je využití jednotlivých nástaveb a rozbor investičních a provozních nákladů obou výměnných systémů, kterými se tato práce ve velké míře také zabývá.
Oba výměnné systémy jsou na vysoké technické úrovni zpracování. Firma Annaburger však nabízí v základním provedení větší komfort pro ovládání systému, než konkurenční Bergmann. Z porovnání konstrukce a technické specifikace obou strojů vyplývá, že stroje firmy Annaburger jsou konstrukčně důmyslněji řešeny a v praxi jsou i oblíbenější.
Z ekonomických porovnání těchto systémů jsem zjistil, že výměnný dopravní sytém Annaburger HTS 22.79 je o 22,82 Kč na ujetý kilometr levnější a o 10,05 Kč na převezenou tunu materiálu méně nákladný než konkurenční Bergmann Vario440. | cze |
dc.format | 72 s. | |
dc.format | 72 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | výměnný dopravní traktorový systém | cze |
dc.subject | zemědělská prvovýroba | cze |
dc.subject | traktorová nástavba | cze |
dc.subject | korba | cze |
dc.subject | rozmetadlo hnoje | cze |
dc.subject | cisterna | cze |
dc.subject | porovnání | cze |
dc.subject | poruchovost | cze |
dc.subject | výměna nástaveb | cze |
dc.subject | servisní zajištění | cze |
dc.subject | investiční náklady | cze |
dc.subject | provozní náklady | cze |
dc.subject | Tractor traffic exchange system | eng |
dc.subject | basic agriculture industry | eng |
dc.subject | vehicle body | eng |
dc.subject | bed | eng |
dc.subject | spreader | eng |
dc.subject | cistern | eng |
dc.subject | comparison | eng |
dc.subject | failure | eng |
dc.subject | body exchange | eng |
dc.subject | servise security | eng |
dc.subject | capitals costs | eng |
dc.subject | operating costs | eng |
dc.title | Porovnání dopravních systémů Bergmann a Annaburger v podnicích zemědělské prvovýroby. | cze |
dc.title.alternative | The comparison of Bergmann and Annaburger traffic systems in basic agriculture industry companies. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 14497 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis compares two tractor traffic exchange systems, Bergmann and Annaburger, in two companies of basic agriculture industry. Tractor traffic systems are composed of towing and exchange vehicle which can be a carrier of several types of vehicle body. Bed, spreader and cistern are concerned in this case.
Engineering chracteristics and operational experiences of every single exchange system were compared. Futher functionality, time demandingness of body exchange, machine operating comfort, failure rate and service security were also compared. One of the most important criteria for ranking of exchange systems is usage of every single body and capital and operating costs analyses which are also a part of this thesis.
Both of exchange systems are on a high technical processing level but the Annaburger company offers better control system in basic version then the Bergman company. As a result we can say that the Annaburger machines are ingeniously constructed and are more popular as well.
Costs benefit analysis has been done. Exchange traffic system Annaburger HTS 22.79 was found to be cheaper by 22, 82 CZK for one carriage kilometer and by 10,05 CZK for ton and kilometer then expensive competitive Bergmann Vario440. | eng |
dc.date.accepted | 2011-06-08 | |
dc.description.department | Zemědělská fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zemědělství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zemědělská fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Zemědělství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |