Struktura nabídky cereálních biopotravin ve vybraném regionu jižních Čech
Abstrakt
Biopotraviny jsou potravinářský výrobek získaný z bioproduktů a omezeného množství povolených přísad vymezeným technologickým postupem dle zvláštního předpisu a pod kontrolním režimem. Cílem práce bylo pomocí ankety zjistit, zda lidé biopotraviny kupují, jaký na ně mají obecný názor a zda je vůbec znají nebo se o ně alespoň zajímají. Dále byla zhodnocena struktura nabídky a cen cereálních bioproduktů ve srovnání s konvenčními produkty v různých typech obchodů. Z výsledků je patrné, že konzumenti kupují biopotraviny kvůli vysoké ceně málo, zejména ze zvědavosti. Sortiment byl pro většinu respondentů dostačující, s tím, že postrádají bio ovoce a zeleninu, maso, pečivo a sýry. Největší cenový rozdíl mezi ekologickou a konvenční produkcí je u pečiva, kde bio chléb stojí zhruba o 300% více než konvenční. Stejné cenové rozdíly jsou také u těstovin. Nejširší cortiment cereálních biopotravin je ve specializovaném obhcodě (69 produktů). V supermarketu Lidl nebyl nabízen žádný ekologický produkt.