Problematika "PET FOOD" - krmivo pro psy
Abstrakt
Cílem této práce bylo vytvořit přehled krmiv a pomocí dotazníku zhodnotit trh s těmito výrobky. Trh krmiv pro psy je v České republice zastoupen mnoha výrobci. Jedná se o výrobce jak s celosvětovou působností (Pedigree, Candy, Brit) tak i regionální (Fitmin, Propesko). Ve svém portfoliu výrobků mají sortimentně zastoupeny většinou všechny skupiny psů (jak věkově, tak podle plemen ale i podle zátěže psů).
Z provedeného dotazníkového šetření je zřejmé, že lidé nejčastěji krmí svého psa kombinací granulí a zbytků z kuchyně. To je dáno tím, že lidé na vesnici mají svého psa spíše jako hlídacího a nehledí tak na jeho výživu a dají mu do krmné dávky vše, co zbude od stolu.
Z faktorů, které ovlivňují respondenty při výběru psího krmiva, je na prvním místě již osvědčený výrobek. Na druhém místě jsou současně cena a složení výrobku. Překvapující je, že 70 % všech dotázaných čte složení výrobku, ale pouze 30 % ví, jak se takový produkt vyrábí.
Mezi nejpoužívanější značky patří Pedigree na druhém místě a na stejně Friskies a Propesko. Nejznámější značkou je Pedigree dále pak Propesko, Friskies