dc.contributor.advisor | Fríd, Milan | |
dc.contributor.author | Kulík, Jan | |
dc.date.accessioned | 2021-11-30T10:42:18Z | |
dc.date.available | 2021-11-30T10:42:18Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-04-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/11914 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením automobilového dopravního systému s výměnnými nástavbami v podniku zemědělské prvovýroby a možnostmi jeho využití. Díky své konstrukci může být automobilový dopravní systém nosičem několika druhů nástaveb. V tomto případě zkoumaný dopravní systém ve zvoleném podniku využívá korbu na sypké materiály, cisternu a velkoobjemovou korbu.
Jednalo se o nákladní automobil LIAZ 151 s korbou CSAO na sypké materiály, fekální cisternou ACF 041 a velkoobjemovou korbou na přepravu objemných krmiv. Hodnoceny byly zejména provozní a investiční náklady celého dopravního systému, využití a výkonnosti jednotlivých výměnných nástaveb, ale také technické parametry. Dále byl charakterizován podnik zemědělské prvovýroby ZD Trhový Štěpánov a.s.. Informace potřebné pro tuto bakalářskou práci byly zjištěny pozorováním a zpracováním časového snímku jednotlivých nástaveb. Dále byly informace čerpány z vnitropodnikových materiálů, jako jsou například vážní deník, výkazy práce, výroční zpráva podniku a další prameny dat.
Z hlediska ekonomických nákladů byly zjištěny náklady na ujetý kilometr 27,91 Kč/km, náklady na převezenou tunu 52,93 Kč/t a náklady na tunokilometr 7,46 Kč/tkm. Celkové provozní náklady činí 702 243,62 Kč. Dalším výsledkem zkoumání byla stanovena spotřeba a roční využití jednotlivých nástaveb. U korby CSAO byla zjištěna spotřeba 0,69 litrů na převezenou tunu a roční využití bylo 98 dní. U fekální cisterny ACF 041 činila spotřeba 29,1 litrů na jeden hektar aplikovaný kejdou. Velkoobjemová nástavba měla spotřebu 0,93 litrů na převezenou tunu a byla využita 34 dní. | cze |
dc.format | 59 s. (63 549) | |
dc.format | 59 s. (63 549) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Dopravní systém | cze |
dc.subject | automobilový dopravní systém | cze |
dc.subject | využití nástaveb | cze |
dc.subject | výměnné nástavby | cze |
dc.subject | Transport system | eng |
dc.subject | automobile transport system | eng |
dc.subject | swap bodies | eng |
dc.subject | use of swap bodies | eng |
dc.title | Hodnocení automobilového dopravního systému s výměnnými nástavbami v podniku zemědělské prvovýroby. | cze |
dc.title.alternative | Rating of automotive transport system with swap bodies in the business of agricultural production. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 28820 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the evaluation of automotive transportation system with swap bodies in the business of agricultural primary production and the possibilities of its use. The Automotive transportation system can be the carrier system for several kinds of extensions because of its design. In this case, the investigated transport system in selected company uses the back of the bulk materials, tanks and bulk truck.
It was the truck LIAZ 151 with hull CSAO for bulk materials, faecal tank ACF 041 and high-volume hull type for transport bulky feed. Operating and investment costs of the whole transport system, performance of each swap bodies and technical parameters were evaluated. The primary agricultural enterprise ZD Trhový Štěpánov, a. s. was also characterized. For this thesis were detected information by observing and processing time of each frame bodies. More information has been gathered from internal materials, such as a serious journal, time sheets, annual report and other enterprise data sources.
In terms of economic costs, these costs have been identified - costs per km = 27,91 CZK/km, costs per tonne transported = 52,93 CZK/t and costs per tonne-km = 7,46 CZK/tkm. Total operating costs amount is 702 243.62 CZK. Another result of the investigation was determined consumption and annual use of individual bodies. For the bucket SCAO was found that the consumption is 0,69 litres per tonne transported and annual use of individual bodies is 98 days. For feacal tank ACF 041 the consumption is 29.1 liters per hectare applied of manure and Antal use of individual bodls is 98 days. The consumption of bulk superstructure is 0.93 liters to be transported tonne and was used for 34 days. | eng |
dc.date.accepted | 2013-06-04 | |
dc.description.department | Zemědělská fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zemědělská technika: obchod, servis a služby | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zemědělská fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Zemědělství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |