Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKaplánek, Michal
dc.contributor.authorŽenožičková Libánská, Eliška
dc.date.accessioned2021-11-19T12:12:26Z
dc.date.available2021-11-19T12:12:26Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2007-12-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1282
dc.description.abstractDiplomová práce je věnována možnostem využití prvků dramiky při práci s osobami s lehkou mentální retardací. Teoretická část je uvozena charakteristikou mentální retardace, přičemž větší pozornost je soustředěna na specifika jedince s lehkým stupněm mentálního postižení v oblasti psychických procesů a struktury osobnosti. Vedle pedagogicko-psychologických východisek objasňujících podstatu a smysl dramatických činností ve výchovně-vzdělávacím procesu  osob se sníženými rozumovými schopnostmi jsou v textu představeny principy nepřímé dramaticko-výchovné práce a vedení dramatických aktivit. Popsány jsou zde i některé metody a techniky dramiky reflektující možnosti a schopnosti jedinců s mentální retardací. Praktická část obsahuje návrh projektu, jenž se opírá o literární předlohu a je primárně orientován na osobnostní a sociální rozvoj cílové skupiny.cze
dc.format103 s.
dc.format103 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmentální retardacecze
dc.subjectjedinec s lehkou mentální retardacícze
dc.subjectdramikacze
dc.subjectdramatické aktivitycze
dc.subjectrozvoj osobnosticze
dc.subjecthracze
dc.subjectnávrh dramatického projektu.cze
dc.subjectintellectual disabilityeng
dc.subjectindividual with a mild intellectual disabilityeng
dc.subjectdrama educationeng
dc.subjectdrama activitieseng
dc.subjectpersonality developmenteng
dc.subjectgameseng
dc.subjectproposal for a drama project.eng
dc.titleVyužití prvků dramiky při práci s osobami s lehkou mentální retardacícze
dc.title.alternativeUsing Elements of Drama Education while Working with People with Mild Intellectual Disabilityeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag10016
dc.description.abstract-translatedThis thesis is dedicated to the possibilities of using elements of drama education while working with persons with a mild intellectual disability. The theoretical part begins with characteristics of intellectual disability, with a specific focus on psychic processes and personality structure of individuals with a light degree of intellectual disability. Besides containing pedagogical-psychological groundwork, which clarifies the essence and meaning of drama activities in the educational processes of persons with impaired intellectual abilities, the text introduces principles of indirect drama-educational work and performance of drama activities. It also describes some methods and techniques of drama education, which reflect the potential and abilities of individuals with intellectual disabilities. The practical part includes a proposal for a project based on literary sources, and mainly oriented at the personality and social development of the target group.eng
dc.date.accepted2008-02-05
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeToušek, Zdeněk


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam