dc.contributor.advisor | Kaplánek, Michal | |
dc.contributor.author | Ženožičková Libánská, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:12:26Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:12:26Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2007-12-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1282 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je věnována možnostem využití prvků dramiky při práci s osobami s lehkou mentální retardací. Teoretická část je uvozena charakteristikou mentální retardace, přičemž větší pozornost je soustředěna na specifika jedince s lehkým stupněm mentálního postižení v oblasti psychických procesů a struktury osobnosti. Vedle pedagogicko-psychologických východisek objasňujících podstatu a smysl dramatických činností ve výchovně-vzdělávacím procesu osob se sníženými rozumovými schopnostmi jsou v textu představeny principy nepřímé dramaticko-výchovné práce a vedení dramatických aktivit. Popsány jsou zde i některé metody a techniky dramiky reflektující možnosti a schopnosti jedinců s mentální retardací. Praktická část obsahuje návrh projektu, jenž se opírá o literární předlohu a je primárně orientován na osobnostní a sociální rozvoj cílové skupiny. | cze |
dc.format | 103 s. | |
dc.format | 103 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | mentální retardace | cze |
dc.subject | jedinec s lehkou mentální retardací | cze |
dc.subject | dramika | cze |
dc.subject | dramatické aktivity | cze |
dc.subject | rozvoj osobnosti | cze |
dc.subject | hra | cze |
dc.subject | návrh dramatického projektu. | cze |
dc.subject | intellectual disability | eng |
dc.subject | individual with a mild intellectual disability | eng |
dc.subject | drama education | eng |
dc.subject | drama activities | eng |
dc.subject | personality development | eng |
dc.subject | games | eng |
dc.subject | proposal for a drama project. | eng |
dc.title | Využití prvků dramiky při práci s osobami s lehkou mentální retardací | cze |
dc.title.alternative | Using Elements of Drama Education while Working with People with Mild Intellectual Disability | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 10016 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis is dedicated to the possibilities of using elements of drama education while working with persons with a mild intellectual disability. The theoretical part begins with characteristics of intellectual disability, with a specific focus on psychic processes and personality structure of individuals with a light degree of intellectual disability. Besides containing pedagogical-psychological groundwork, which clarifies the essence and meaning of drama activities in the educational processes of persons with impaired intellectual abilities, the text introduces principles of indirect drama-educational work and performance of drama activities. It also describes some methods and techniques of drama education, which reflect the potential and abilities of individuals with intellectual disabilities. The practical part includes a proposal for a project based on literary sources, and mainly oriented at the personality and social development of the target group. | eng |
dc.date.accepted | 2008-02-05 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Toušek, Zdeněk | |