dc.contributor.advisor | Kaplánek, Michal | |
dc.contributor.author | Trajer, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:12:28Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:12:28Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-06-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1291 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá adolescencí jakožto svébytným životním obdobím člověka. Za cíl si klade analýzu tohoto období života v souvislosti s volným časem. Dále se snaží poukázat na vliv hodnotové orientace jedince odražený právě v jeho volném čase. To vše je dáváno do souvislosti se stavem společnosti a doby, která je nazývána postmoderní. Zabývá se vlivem konzumní kultury, které vytváří tlak na dospívající a projevy tohoto působení. Pokouší se upozornit na problematiku krize tzv. tradičních hodnot a rozporu toho v co lidé věří s tím co činí. V závěru se snaží poukázat na možnosti pedagogiky volného času, která disponuje metodami, jež mohou účinně redukovat problematické aspekty, které současná doba přináší. | cze |
dc.format | 88 s. | |
dc.format | 88 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | adolescence | cze |
dc.subject | volný čas | cze |
dc.subject | hodnotová orientace | cze |
dc.subject | postoje | cze |
dc.subject | životní styl | cze |
dc.subject | postmoderní společnost | cze |
dc.subject | individualizace | cze |
dc.subject | pedagogika volného času | cze |
dc.subject | adolescence | eng |
dc.subject | free time | eng |
dc.subject | value orientation | eng |
dc.subject | attitudes | eng |
dc.subject | lifestyle | eng |
dc.subject | postmodern society | eng |
dc.subject | individualization | eng |
dc.subject | free-time pedagogy | eng |
dc.title | Adolescence, její volný čas a hodnotová orientace | cze |
dc.title.alternative | Adolescence, its Free Time and Value Orientation | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 10046 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis is focused on the adolescence as a particular life period of a man. Its aim is to analyze this period in connection with free time. Moreover it tries to point out the influence of value orientation of each individual which is reflected in one’s free time. And the topic is related to the society and current period called postmodernism. It deals with the influence of consumer culture that presses on the teenagers and with manifestations of this influence. It tempts to draw the attention to the crisis of so called traditional values and the antagonism between what people believe in and what they do. Finally I am trying to point at the possibilities of the free-time pedagogy that disposes of the methods, which can efficiently reduce problematic aspects brought by current time. | eng |
dc.date.accepted | 2008-09-04 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |