dc.contributor.advisor | Kaplánek, Michal | |
dc.contributor.author | Macák, Libor | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:12:34Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:12:34Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-06-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1312 | |
dc.description.abstract | Práce se z pohledu pedagogiky volného času zabývá výchovnými metodami jako centrálním prvkem výchovného procesu a jedním z osobitých prvků práce v salesiánských střediscích mládeže (SaSM). Vychází z kvalitativního výzkumu provedeného formou obsahové analýzy projektových dokumentů osmi vybraných středisek. Úvodní část je věnována vymezení použitých pojmů a teoretickému úvodu do problematiky salesiánských středisek mládeže v ČR a výchovných metod v nich používaných. Druhá část popisuje předmět, metodiku, průběh a výsledky výzkumu. Další tři části představují syntézu poznatků získaných analýzou textů, doplněnou o informace z dalších dokumentů. Podrobně popisují jednotlivé prvky výchovy v SaSM (subjekty, cíle, podmínky, prostředky, organizační formy a me-tody výchovy). Stěžejní pátá část, věnovaná výchovným metodám, si ve svém zá-věru všímá také faktu, že ve zkoumaných dokumentech je výchovným metodám věnována relativně malá pozornost. | cze |
dc.format | 111 s. | |
dc.format | 111 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | pedagogika volného času | cze |
dc.subject | salesiánská střediska mládeže | cze |
dc.subject | výchovné metody | cze |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cze |
dc.subject | obsahová analýza dokumentů | cze |
dc.subject | výchovný proces | cze |
dc.subject | výchovný subjekt | cze |
dc.subject | cíl výchovy | cze |
dc.subject | podmínky výchovy | cze |
dc.subject | prostředek výchovy | cze |
dc.subject | organizační formy výchovy | cze |
dc.subject | leisure studies | eng |
dc.subject | Salesian youth centres | eng |
dc.subject | educational methods | eng |
dc.subject | qualitative research | eng |
dc.subject | content analysis of documents | eng |
dc.subject | educational process | eng |
dc.subject | educational subject | eng |
dc.subject | educational objectives | eng |
dc.subject | educational conditions | eng |
dc.subject | educational means | eng |
dc.subject | organisation forms of education | eng |
dc.title | Výchovné metody používané v salesiánských střediscích mládeže v České Republice | cze |
dc.title.alternative | Educational Methods Used in Salesian Youth Centres in the Czech Republic | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 10414 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with educational methods as a central element of the educational process as well as one of the original concepts of work in the Salesian youth centres from the standpoint of leisure studies. It is based on a qualitative research conceived as a content analysis of project documents of eight chosen youth centres. In the introduction, the concepts used are delimited, the problematics of Salesian youth centres in the Czech Republic and of educational methods practised there is theoretically presented. In the second part, the object, methods, process and results of the research are described. The other three parts are a synthesis of the knowledge gained in the analysis of the texts, complemented with information from other documents. These three parts describe thoroughly the concepts of education in Salesian youth centres (subjects, objectives, means, organisation forms and methods of education). In the crucial fifth part, treating educational methods, the lack of due attention to the educational methods in the examined documents is noticed. | eng |
dc.date.accepted | 2009-09-09 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |