Využití přirozené komunikace s koněm (Horsemanship) u dětí a mládeže s poruchami chování
Abstrakt
Práce se zabývá využitím přirozené komunikace s koněm u dětí a mládeže s poruchami chování. Je rozdělena do sedmi tématických celků. Na začátku práce se zabývám vymezením skupiny dětí a mládeže s poruchami chování. V druhé části, etologie koně charakterizuji nejdůležitější vlastnosti koní. V následující kapitole vymezuji pojem hiporehabilitace. Ve čtvrté části předkládám nejdůležitější vlastnosti koně, které se úspěšně využívají v terapii. Pátá část obsahuje charakteristiku horsemanshipu a nejvýznamějších předstevitelů. Následující díl ukazuje, proč právě horsemanship je vhodná metoda pro tuto skupinu klientů. Poslední část představuje terapii s koněm, jak působí na klienta, jakou roli hraje terapeut, jaký kůň je pro který typ klientů vhodný.
Práce prokázala význam sociálního chování koní v terapii a možnost využití jako zrcadla pro práci s lidmi. Dále prokázala potřebu dalšího studia v této oblasti a nutnost vzdělávání terapeutů jak v oblasti psychoterapie, tak etologie a komunikace koně.