Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorHäusl Vad, Soňa
dc.date.accessioned2021-11-19T12:13:00Z
dc.date.available2021-11-19T12:13:00Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-04-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1373
dc.description.abstractPráce se zabývá pedagogikou Marie Montessoriové a jejím využitím v náboženské výuce. Cílem práce je představit základní principy Montessori-pedagogiky a poukázat na možnosti využití těchto principů v rámci náboženské výuky. Teoretická část představuje životopis Marie Montessoriové, její dílo, antropologické pozadí a základní principy její pedagogiky. Dále se zaměřuje na ty části její práce, které souvisí buď implicitně nebo explicitně s náboženskou výukou. V praktické části je představena práce italské katechetky Sofie Cavalettiové, která se inspirovala pedagogikou Marie Montessoriové. Sofie Cavalettiová vedla v šedesátých letech minulého století v Římě katechetické centrum. V několika římských farnostech zřídila átria, ve kterých bylo používáno metod Montessori-pedagogiky. Dále je v práci uvedena metoda Godly Play vyvinuta americkým teologem a knězem episkopální církve Jeromem W. Berrymanem, který se inspiroval jak prací Marie Montessoriové, tak Sofie Cavalettiové.cze
dc.format124 s.
dc.format124 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnáboženská výchovacze
dc.subjectpedagogika Marie Montessoriovécze
dc.subjectdidaktický materiálcze
dc.subjectvolná prácecze
dc.subjectpřipravené prostředícze
dc.subjectsenzitivní fázecze
dc.subjectpolarizace pozornosticze
dc.subjectátriumcze
dc.subjectSofia Cavalettiovácze
dc.subjectGodly Playcze
dc.subjectreligious educationeng
dc.subjectMaria Montessori pedagogyeng
dc.subjectdidactic materialeng
dc.subjectfree workeng
dc.subjectarranged environmenteng
dc.subjectsensitive periods in developmenteng
dc.subjectattention polarisationeng
dc.subjectatriumeng
dc.subjectSofia Cavalettieng
dc.subjectGodly Playeng
dc.titlePEDAGOGIKA MARIE MONTESSORIOVÉ A JEJÍ VYUŽITÍ V NÁBOŽENSKÉ VÝUCEcze
dc.title.alternativeMaria Montessori Pedagogy and its Application in Religious Educationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag12312
dc.description.abstract-translatedPresen work deals with Maria Montessori pedagogy and its application in religious education. The goal of the study is to introduce the basic principles of Montessori-pedagogy and point out the use of those principles within the frame of religious education. The theoretical part is concerned with biography of Maria Montessori, her work, antropological background and the basic principles of Montessori pedagogy. Further, it discusses the issues of her work that are either implicitelly or explicitelly related to religious education. Beside this, the practical part of the thesis introduces the work of Italian catechist Sofia Cavaletti, who was inspired by Montessori pedagogy. In 60´s of the last century, Sofia Cavaletti managed a catechetical centre in Rome. She established atriums in several parishes in Rome, in which the methods of Montessori pedagogy were utilized. Subsequently, Godly Play method is mentioned in present work. The method was developed by Jeron W. Berryman, an american theologist and priest of episkopal church, who was inspired by the work of Maria Montessori as well as by the work of Sofia Cavaletti.eng
dc.date.accepted2008-06-04
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství náboženství a etikycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam