Aspekty individuálního plánování při zavádění standardů kvality v pečovatelské službě
Abstrakt
Práce se zabývá jedním ze standardů kvality sociálních služeb - individuálním plánováním průběhu služby v pečovatelské službě. Na pozadí zrodu současné legislativní podoby standardů kvality, jejich významu a principech, ukazuje podstatu a obsah individuálního plánování průběhu služby s klientem. Pozornost je věnována charakteristikám pečovatelské služby a specifikům její cílové skupiny a zejména dovednostem, znalostem a kompetencím klíčových pracovníků potřebných ke zjišťování osobních cílů klientů, k aktivizaci jejich zdrojů a dojednávání adekvátní podpory.
V jeden celek jsou integrovány teoretické požadavky s praktickými postupy využití metod a technik individuálního plánování průběhu služby s komunikujícími i nekomunikujícími klienty, ve kterých je základem kontakt, dialog a vztah klíčového pracovníka a klienta. Završením materiálu je návrh obsahu metodiky individuálního plánování v pečovatelské službě, tedy souboru pravidel popisujících průběh tohoto procesu.