dc.contributor.advisor | Bauman, Petr | |
dc.contributor.author | Macků, Richard | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:13:30Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:13:30Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-06-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1420 | |
dc.description.abstract | Práce představuje možnosti a rizika, která vyplývají z kombinace metod výchovy zážitkem a filozofování s dětmi.
Po vymezení použitých termínů postupně seznamuje s cíli, charakteristikou a základními metodami výchovy ve volném čase z nichž podrobně představuje výchovu zážitkem a její základní prvky - dramaturgii, dobrodružství, reflexi a hru. Poslední dva jmenované jsou v práci pojaty jako pojící prvky mezi výchovou zážitkem a programem Filozofie pro děti, jehož cíle i metody jsou rovněž podrobně představeny. Následné zamyšlení nad styčnými plochami filozofování s dětmi a zážitkových činností je stěžejní částí práce. V této oblasti jsou řešeny filozofické aspekty hry a reflexe jako možné cesty zážitkově pojatého filozofování. V závěru je naznačeno také možné propojení filozofie a zážitku samotného. | cze |
dc.format | 83 s. | |
dc.format | 83 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | pedagogika volného času | cze |
dc.subject | výchova ve volném čase | cze |
dc.subject | výchova zážitkem | cze |
dc.subject | zážitková pedagogika | cze |
dc.subject | filozofie pro děti | cze |
dc.subject | filozofování s dětmi | cze |
dc.subject | hra | cze |
dc.subject | zážitek | cze |
dc.subject | prožitek | cze |
dc.subject | zkušenost | cze |
dc.subject | učení | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | leisure education | eng |
dc.subject | experience-based learning | eng |
dc.subject | experience | eng |
dc.subject | game | eng |
dc.subject | Philosophy for children | eng |
dc.subject | learning | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.title | Filozofování s dětmi jako způsob výchovy zážitkem ve volném čase | cze |
dc.title.alternative | Doing Philosophy with Children as a Way of Experience-Based Leisure Education | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 12698 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis presents possibilities and hazards resulting from the combination of experience-based education methods and those of doing philosophy with children. Having defined the terms used, it introduces the aims, key features and basic methods of leisure education; furthermore, experience-based education is described in more detail together with its fundamental elements: dramaturgy, adventure, reflection and games. The latter two elements are understood to be the links between experience-based education and Philosophy for children program. Then, the follow-up reflection on the interface between Philosophy with children and experiential activities is the substantial part of the thesis. Besides other topics, the philosophical aspects of games and reflection (review) as possible ways of experience-based philosophical inquiry are dealt with. Thus, in the closing part of the thesis, the potential for connecting philosophical inquiry and the experience itself is outlined. | eng |
dc.date.accepted | 2008-09-05 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |