Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorMacků, Lenka
dc.date.accessioned2021-11-19T12:13:46Z
dc.date.available2021-11-19T12:13:46Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-03-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1440
dc.description.abstractTato práce se soustředí na nalézání a pedagogické uchopení filozofického rozměru literárních příběhů, se zvláštním zřetelem k dětským příběhům. Dále se zabývá možnostmi využití literárních příběhů v programu Filozofie pro děti. S využitím poznatků z literární vědy a publikací popisujících varianty využití příběhu v programu Filozofie pro děti, dospívá tato práce k obecnější definici filozofického rozměru příběhu. Dále se pokouší o navržení univerzálního postupu, jak v jednotlivých příbězích filozofický rozměr identifikovat a následně uchopit pro filozofický dialog s dětmi. V poslední části je tento navržený postup aplikován na literární příběh Malý princ a Lev, čarodějnice a skříň.cze
dc.format86
dc.format86
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectFilozofie pro děticze
dc.subjectpříběhcze
dc.subjectpříběhy pro děticze
dc.subjectdětská literaturacze
dc.subjectinterpretace textucze
dc.subjectMalý Princcze
dc.subjectLetopisy Narniecze
dc.subjectPhilosophy for Childreneng
dc.subjectPhilosophy with Childreneng
dc.subjectstoryeng
dc.subjectstories for Childreneng
dc.subjecttext interpretationeng
dc.subjectThe Little Princeeng
dc.subjectThe Chronicles of Narniaeng
dc.titleFilozofický rozměr literárního příběhu: uplatnění literárního příběhu v programu Filozofie pro děticze
dc.title.alternativeThe Philosophical Dimension of a Story: Using the Story in Philosophy for Children Programeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag12801
dc.description.abstract-translatedThe thesis is focused on finding the philosophical dimension of a story, with respect to stories for children. It is also concerned with the variable possibilities how to use stories in the Philosophy for Children dialogue. Using the knowledge of literally science and using the articles about the role of story in Philosophy for Children, the thesis elaborates the definition of the philosophical dimension of story. Its further attempt is to suggest general method how to seize the philosophical dimension of every possible story for the purpose of philosophical dialogue with children. The suggested method is applied on the stories The Little prince by A. Saint-Exupery and The Lion, the Witch and the Wardrobe by C.S. Lewis in the last part of the thesis.eng
dc.date.accepted2010-05-31
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam