Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBauman, Petr
dc.contributor.authorTurková, Kristýna
dc.date.accessioned2021-11-19T12:14:22Z
dc.date.available2021-11-19T12:14:22Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-03-25
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1480
dc.description.abstractPráce se zabývá sociálními reprezentacemi emocí a násilí předškolních dětí a porovnává vzdělávání v mateřských školách běžného typu s mateřskými školami typu Montessori. Osvětluje okolnosti vzniku Montessori pedagogiky a její základní principy porovnává se současnými poznatky z oblastí biologie, psychologie, pedagogiky a sociologie. Představuje teorii sociálních reprezentací a uvádí výzkumy sociálních reprezentací emocí a násilí u předškolních dětí. Jedná se v ní o získání poznatků, zda a jak je možné modifikovat sociální reprezentace u předškolních dětí, a o potenciálu Montessori pedagogiky být jednou z možností zvýšení jejich výskytu a zlepšení jejich kvality a aplikace u předškolních dětí.cze
dc.format83
dc.format83
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsociální reprezentacecze
dc.subjectemocecze
dc.subjectnásilícze
dc.subjectMontessori pedagogikacze
dc.subjectsociální vývoj předškolákůcze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectdialogičnostcze
dc.subjectsocial representationeng
dc.subjectemotionseng
dc.subjectviolenceeng
dc.subjectMontessori pedagogyeng
dc.subjectsocial development of preschool childreneng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectthe competence of a dialogueeng
dc.titleSociální reprezentace emocí a násilí u dětí předškolního věkucze
dc.title.alternativeChildren’s Social Representation of Emotions and Violenceeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag15951
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the preschool children’s representations of emotions and violence and compares education in standard kindergartens with Montessori kindergartens. The conditions of the origin of Montessori pedagogy clarified and the basic principles are compared with current knowledge of biology, psychology, pedagogy and sociology. The thesis introduces also the notion of social representations and two studies of preschool children’s social representations of emotions and violence. It gathers the knowledge if and how it is possible to modify these preschool children’s social representations. It focuses on the Montessori pedagogy as one of the possibilities of increasing the presence and quality of these social representations.eng
dc.date.accepted2010-05-31
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství náboženství a etikycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKuchař, Pavel


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam