dc.contributor.advisor | Kaplánek, Michal | |
dc.contributor.author | Čuřínová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:16:09Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:16:09Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-01-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1579 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá kompletně problematikou hodnocení žáka učitelem. V úvodní části jsou popsány specifika školního hodnocení, jeho význam a smysl. Dále je uveden přehled mnoha důležitých typů, funkcí hodnocení a metod, jichž se ve škole nejčastěji při hodnocení žáků využívá. Pojednává také o vlivu hodnocení na žáka. Shrnuje zásady a způsoby hodnocení žáků, které jsou platné a závazné pro školy v České republice. Rozebírá problematiku základních forem hodnocení, které jsou nejčastěji používány v našich školách, a to slovní hodnocení a klasifikaci, a popisuje také portfolio, které je novou alternativní formou hodnocení. Soustředí se na důležité aspekty v hodnocení žáků, zásady, které je nutné znát a při hodnocení je dodržovat. Věnuje se významu pozitivního a negativního hodnocení a palčivé otázce objektivity hodnocení. Poukazuje také na chyby, kterých je třeba se vyvarovávat. Zdůrazňuje důležitost individuálního přístupu k žákům, zejména v souvislosti se žáky se specifickými poruchami učení. Rozebírá problematiku hodnocení žáků se specifickými poruchami učení a poukazuje na zásady, na něž je při hodnocení žáků s SPU nutné pamatovat. | cze |
dc.format | 120 str. i s přílohami | |
dc.format | 120 str. i s přílohami | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Hodnocení | cze |
dc.subject | typy hodnocení | cze |
dc.subject | funkce hodnocení | cze |
dc.subject | metody hodnocení | cze |
dc.subject | zásady hodnocení | cze |
dc.subject | chyby hodnocení | cze |
dc.subject | formy hodnocení | cze |
dc.subject | klasifikace známkami | cze |
dc.subject | slovní hodnocení | cze |
dc.subject | portfolio | cze |
dc.subject | specifické poruchy učení | cze |
dc.subject | Evaluation {assessment} | eng |
dc.subject | types of the evaluation | eng |
dc.subject | functions of the evaluation | eng |
dc.subject | methods of the evaluation | eng |
dc.subject | principles of the evaluation | eng |
dc.subject | mistakes of the evaluation | eng |
dc.subject | forms of the evaluation | eng |
dc.subject | the classification by marks | eng |
dc.subject | the word evaluation | eng |
dc.subject | the portfolio | eng |
dc.subject | specific learning difficulties | eng |
dc.title | Formy hodnocení žáků na základních školách v České republice /s poukázáním na problematiku hodnocení žáků s SPU/ | cze |
dc.title.alternative | Forms of the Pupils' Evaluation at Primary and Secondary Schools in the Czech Republic / With Referring to Evaluation Problems of the Pupils with Specific Learning Difficulties/ | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 6924 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma work completely deals with problems of the evaluation by a teacher. In the introductory part there are described specifics of the school evaluation, its importance and sense. There is also mentioned a survey of many types, functions of the evaluation and methods, which are mostly being used for the pupils’ evaluation at school. It also discusses an influence of the evaluation on the pupil. It summarizes principles and processes of the pupils’ evaluation, which are established and obligatory for schools in the Czech Republic. It analyzes the problems of basic forms of the evaluation, which are mostly being used at our schools; those are the word evaluation and the classification by marks; and it also describes the portfolio that is a new alternative form of the evaluation. It concentrates on important aspects of pupil’ evaluations, principles, those are important to know and they must be observed. It devotes to an importance of positive and negative evaluations and also to a smart question of the evaluation objectivity. It refers to mistakes which are important to avoid. It points out the importance of individual approach to pupils, especially to pupils with specific learning difficulties. It analyzes the evaluation problems of the pupils with learning disability and it refers to the mistakes that are necessary to remember in the evaluation of pupils with specific learning difficulties. | eng |
dc.date.accepted | 2007-02-05 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství náboženství a etiky | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bauman, Petr | |