Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorMls, Pavel
dc.date.accessioned2021-11-19T12:16:43Z
dc.date.available2021-11-19T12:16:43Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-04-25
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1605
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo analyzovat vnímání dětí a mládeže ve vztahu k výtvarnému umění. V první kapitole teoretické části jsem se zaměřil na vysvětlení fenoménů, tj. výtvarné umění, estetika, kultura, kýč a vztah člověka k výše uvedeným hodnotám. V následujících kapitolách se zabývám problematikou a vymezení pojmu a významu volného času i možnosti zprostředkování výtvarného umění dětem a mládeži. Teoretickou část věnuji možnostem konfrontace dětí a mládeže s výtvarným uměním skrze různé kulturní instituce. Tuto část práce zakončuji základním dělením zájmových organizací ve volném čase. Praktická část se věnuje výtvarnému projektu ,,Kdo zná Piaristické náměstí'', ‚qRozhovor'' a ‚qObjekty v přírodě''. Cílem projektu je výtvarně vyjádřit subjektivní prožitky vyvolané vizuální percepcí konkrétního díla. Projekt je zaměřen na věkovou skupinu dětí a mládeže od 8 do 24 let. Chtěl jsem prostřednictvím projektů konfrontovat jak jednotlivé složky výtvarných oborů (malířství, sochařství a architektura) tak i vybraná slohová období (gotika, baroko a moderna). Najít způsob, jak zprostředkovat výtvarné umění formou zábavnou, naučnou i esteticky hodnotnou. Závěr diplomové práce shrnuje poznatky a postřehy z průběhu jednotlivých výtvarných kroužků, projektů.cze
dc.format102 s., 17 s. obr. příloh.
dc.format102 s., 17 s. obr. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectVýtvarné uměnícze
dc.subjectkulturacze
dc.subjectestetikacze
dc.subjectvnímánícze
dc.subjectkýčcze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectvýtvarný projevcze
dc.subjectanimacecze
dc.subjectděticze
dc.subjectmládežcze
dc.subjectvolný čascze
dc.subjectvolnočasové aktivitycze
dc.subjectvýtvarné činnosticze
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectvýtvarný projekt.cze
dc.subjectVisual arteng
dc.subjectcultureeng
dc.subjectaestheticseng
dc.subjectperceptioneng
dc.subjectkitscheng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectvisual art manifestationeng
dc.subjectanimationeng
dc.subjectchildreneng
dc.subjectyoung peopleeng
dc.subjectyoutheng
dc.subjectodd timeeng
dc.subjectodd time activitieseng
dc.subjectspare-time activitieseng
dc.subjectvisual art activitieseng
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectvisual art project.eng
dc.titleVnímání výtvarného umění ve volném čase dětí a mládežecze
dc.title.alternativePerception of Art and its Practise in the Free Time Activities with Children and Young Peopleeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag9352
dc.description.abstract-translatedThe subject of diploma paper was anallysis of perception children and youth related to visual art. In the first chapter of theoretic part diploma paper I explain definitions related to the subject, i.e. that is fine art, aesthetics, culture, kitsch and relation of this species to the human being. In next chapters I acte problems, definition, delimitation of the odd time and I explain possibilities of transmission visual art to children and young people. The theoretic part of diploma paper is dedicated to possibilities of confrontation children and youth people with the visual art through various cultural institutions. This part of diploma paper is ended with basic dividing of spare-time activitity organizations. The practical part of diploma paper is dedicated to visual art project ‚qWho knows Piaristic square'', ‚qConversation'' and ‚qEntities in the nature''. Visual art expression of subjective experience evoked by visual perception of concrete image is the aim of this project. The project is intended for the children and youth in age between 8 and 24 years. I confront by means of projects both various components of visual art (painting, sculpture and architecture) and various movement epoch (gothic style, baroque and modern style). I wanted find the way how to transmit visual art to children and youth enjoyable, educational with aesthetic value. The end of the diploma paper summaries pieces of knowledge and perceptions from the visual art courses and projects.eng
dc.date.accepted2009-06-12
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam