Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBezecná, Marie
dc.contributor.authorPilařová, Zuzana
dc.date.accessioned2021-11-19T12:16:46Z
dc.date.available2021-11-19T12:16:46Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1607
dc.description.abstractPráce se zabývá uvedením a analýzou přístupu výchovy zážitkovou formou. Teoretická část charakterizuje základní pedagogické pojmy výchovy a vzdělávání, zážitkovou pedagogiku a její komponenty. Popisuje historický vývoj zážitkové pedagogiky a rozpracovává podstatu jejího pedagogického přístupu. Poskytuje výběr přehledu aktivit zážitkové pedagogiky s využitelností ve školním volném čase. Praktická část obsahuje sondu pro zjištění používání pedagogického přístupu zážitkové pedagogiky při aktivitách ve školním volném čase. Pro sondáž byly zvoleny lyžařské výcvikové kurzy. Ve všech třech kurzech pedagogové používají prvky zážitkové pedagogiky, ale jejich postupy nejsou dokonale propracovány na této bázi z důvodu neznalosti. Největší nedostatky se objevily ve fázi reflexe. Zjistila jsem, že pro výchovu dětí a mládeže je nutné mít jak odborné znalosti, tak i pozitivní pedagogický přístup. Významným hlediskem je osobnost pedagoga, protože podle něj se odvíjí vše ostatní. Na základě své práce usuzuji, že zážitková pedagogika má jako výchovný pedagogický přístup velkou budoucnost a bude čím dál více využívána ve výchově a vzdělávání dětí a mládeže.cze
dc.format92 s., 8 s. obr. příloh
dc.format92 s., 8 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectzážitková pedagogika / zážitekcze
dc.subjectprožívánícze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectcílecze
dc.subjectprincipycze
dc.subjectmetodycze
dc.subjectpostupycze
dc.subjectaktivitycze
dc.subjectexperience pedagogy / experienceeng
dc.subjectexperiencingeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectaimeng
dc.subjectprincipleeng
dc.subjectmethodseng
dc.subjectprocedureeng
dc.subjectactivityeng
dc.titleZážitková pedagogika a její přístup k výchově a vzdělávání u dětí a mládežecze
dc.title.alternativeExperience Pedagogy and it Approach to the Education and Upbringing of Children and Youtheng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag9358
dc.description.abstract-translatedThe thesis brings out and analyse pedagogy approach to the education by the experience. The theoretical part characterizes basic concepts of the education and the upbringing, experience pedagogy and its parts. The thesis describes historical evolution of experience pedagogy and analyses the basement of pedagogical approach to the experience education. The thesis provides the summary of activities of experience pedagogy that can be used at school during leisure time. The practical part contains the probe of using experience pedagogy activities at schools during the leisure time. The skiing courses were selected for the probe. Teachers in all three courses used the principals of experience pedagogy but their procedures are not well processed according to unfamiliarity with experience pedagogy. The strongest weakness arose at the feedback phase. I researched that the vocational knowledge is essential for children education though positive pedagogical approach. The personality of the teacher is significant point of view because the personality of the teacher is the basement for everything else. According to my research I presume that experience pedagogy approach has great value and will be used more for the education and the upbringing of children and the youth.eng
dc.date.accepted2007-06-07
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeToušek, Zdeněk


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam