Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorSvitáková, Alena
dc.date.accessioned2021-11-19T12:16:50Z
dc.date.available2021-11-19T12:16:50Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1610
dc.description.abstractPráce se zabývá chápáním metafor a symbolů u dětí strašího školního věku tj. období pubescence. Následně se věnuje pojetí metafor a symbolů v jednotlivých oblastech lidského života a myšlení. Jedná se o oblast estetiky konkrétně o výtvarné umění, drama, hudbu a literaturu. Dále se zabývá pojetím metafor a symbolů ve filosofii, sociologii, psychologii (především sociální a hlubinné psychologii), religionistice a biblistice. Praktiská část zhrnuje poznatky uvedené v odborné části a vyvozuje z nich důsledky pro náboženskou pedagogiku a didaktiku symbolu zaměřenou na straší školní vek. V závěru je nastíněno několik exemplárních výukových hodin náboženství, které korespondují s uvedenými odbornými a praktickými pedagogickými poznatky mající za cíl, napomáhat pubescentům rozkrývat svět metafor a symbolů nejen v náboženské oblasti.cze
dc.format95 s., 6 s. Obr příloh
dc.format95 s., 6 s. Obr příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmetaforacze
dc.subjectsymbolcze
dc.subjectnáboženská forma řečicze
dc.subjectnáboženský výchovacze
dc.subjectdidaktika symbolucze
dc.subjectvývoj náboženského úsudkucze
dc.subjectpubescence.cze
dc.subjectmetaphoreng
dc.subjectsymboleng
dc.subjectreligious from of speecheng
dc.subjectreligious educationeng
dc.subjectdidactics of symboleng
dc.subjectdevelopment of religious judgementeng
dc.subjectadolescenceeng
dc.titlePorozumění náboženské formě řeči v náboženské výchově mládeže ve starším školním věkucze
dc.title.alternativeThe understanding of the religious form of speech in the religious education of the children of higher school age.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag9366
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the understanding of metaphors and symbols by children of older school age, i.e. the period of adolescence. Subsequently it turns to the conception of metaphors and symbols in individual areas of human life and thinking. It is concerned with the area of aesthetics, in particular with art, drama, music and literature. Further, it studies the conception of metaphors and symbols in philosophy, sociology, psychology (especially social and depth psychology), religion and bible studies. The practical part sums up the findings introduced in the theoretical part and infers from them the consequences for the religious pedagogy and didactics of symbol focused on the older school age. In the final part, several exemplary teaching lessons are outlined, which correspond to the introduced theoretical and practical pedagogical findings and which aim at helping the adolescents to disclose the world of metaphors and symbols not only in religious sphere.eng
dc.date.accepted2007-06-07
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství náboženství a etikycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŽlábková, Iva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam