Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBezecná, Marie
dc.contributor.authorRodová, Marcela
dc.date.accessioned2021-11-19T12:16:59Z
dc.date.available2021-11-19T12:16:59Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1616
dc.description.abstractPráce se zabývá předškolním věkem a pohledem na výchovu očima M. Montessori. Cílem je poukázat na přínos montessoriovských materiálů a jejich využití v předškoních zařízeních. Teoretická část popisuje historický vývoj předškolního vzdělávání, psychologický, sociologický vývoj dítěte předškolního věku, hru a alternativní programy. Zaměrila jsem se především na pedagogiku M. Montessori, kterou jsem teoreticky vysvětlila. Praktická část obsahuje srovnání tří zvolených zařízeních: MŠ Vokovická Praha 6, třída podle Montessori při ZŠ Meteorologická Praha a třída podle Montessori v Táboře. Ve všech těchto zařízeních jsou uplatňovány principy montessoriovské pedagogiky. Je pracováno nejenom s originálními montessoriovskými materiály, ale také s dalšími, které splňují určité normy a některé si učitelky vyrobily samy. V MŠ Vokovická se užívají i běžné hračky. I přes některé rozdíly se všechna zařízení shodují v základní myšlence: kladou do popředí dítě, tak jak to dělala M. Montessori.cze
dc.format87 s. 24
dc.format87 s. 24
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpředškolní výchovacze
dc.subjectdítě předškolního věkucze
dc.subjecthracze
dc.subjectpedagogika M. Montessoricze
dc.subjectmontessoriovské materiály.cze
dc.subjectpreschool educationeng
dc.subjectchild of preschool ageeng
dc.subjectsocializationeng
dc.subjectgameeng
dc.subjectalternative programmeseng
dc.subjectpedagogy of M. Montessorieng
dc.subjectmontessori materials.eng
dc.titleMateřská škola jako životní prostor a dítě předškolního věku v pohledu Marie Montessoricze
dc.title.alternativeNursery School as the Life Space and a Child of Preschool Age in the View of Marie Montessorieng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag9389
dc.description.abstract-translatedThe work deals with preschool age and the M. Montessori view of the education. The aim is to point out the contributio24n of montessori materials and their use in nursery schools. The theoretic part describes the historic evolution of preschool education, psychological and sociological development of a child of preschool age, game and alternative programmes. I focused mainly on the M. Montessori pedagogy and described it theoretically. The practical part contains comparison of three chosen schools: NS Vokovická Praha 6, Montessori class in NS Meteorologická Praha and Montessori class in Tábor. In all these schools the montessori pedagogy principals are being applied. In these schools they work, not only, with original montessori materials, but also with other materials, which fulfill certain standards and also with some that were made by teachers themselves. In NS Vokovická toys are also being used. Despite some differences all of the schools agree on the basic thought: they put the child in the first position just like M. Montessori used to do.eng
dc.date.accepted2007-06-07
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŽlábková, Iva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam