Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKaplánek, Michal
dc.contributor.authorWendligová, Michaela
dc.date.accessioned2021-11-19T12:17:43Z
dc.date.available2021-11-19T12:17:43Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-07-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1646
dc.description.abstractPráce je sondou do obrazu náhradní rodinné péče v České republice se zaměřením na pěstounskou péči. V teoretické části popisuje obraz náhradní péče o děti, které se ocitají mimo vlastní rodinu, zabývá se vitálními potřebami dětí a psychickou deprivací. Nahlíží do situace matek, které se vzdávají svého dítěte a do některých aspektů sociální práce v této oblasti. Praktická část je kvalitativním výzkumem, který porovnává pěstounskou péči v klasických českých pěstounských rodinách a pěstounskou péči ve speciálních zařízeních pro pěstounskou péči - velké pěstounské rodiny. Výzkumná šetření jsou provedena z pohledu dospívajících dětí v pěstounské péči a výzkum vychází z principů moderní (profesionální) pěstounské péče. Výzkumné šetření obsahuje šest rozhovorů s dětmi z klasických rodin a čtyři s dětmi ze speciálních zařízení. Sondují, jak prožívají děti v pěstounské péči vztah k pěstounům a jaká v rodinách vládne atmosféra, jak se staví děti v pěstounské péči k biologické rodině a porovnávají, jak prožívají tyto aspekty děti v klasických českých pěstounských rodinách a děti ve speciálních zařízeních pro pěstounskou péči (SOS vesničkami se výzkum nezabývá). Zda je pěstounská péče dobrá, nezávisí tolik na tom, zda je vykonávána v klasické pěstounské rodině nebo v zařízení. Závisí především na osobě pěstouna, zda je schopen si vytvořit k dítěti pozitivní vztah, zda je schopen dítě bezpodmínečně přijmout.cze
dc.format74 s., 27 s. text. příloh
dc.format74 s., 27 s. text. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectděti mimo vlastní rodinucze
dc.subjectnáhradní rodinná péčecze
dc.subjectústavní péčecze
dc.subjectosvojenícze
dc.subjectpěstounská péčecze
dc.subjectklasické české pěstounské rodiny (dlouhodobá pěstounská péče)cze
dc.subjectspeciální zařízení pro pěstounskou péčicze
dc.subjectprincipy moderní (profesionální pěstounské péče)cze
dc.subjectchildren removed from their biological familyeng
dc.subjectalternative family careeng
dc.subjectinstitutional careeng
dc.subjectadoptioneng
dc.subjectfosteringeng
dc.subjectclassical Czech foster families (long-term foster care)eng
dc.subjectspecial facilities for foster careeng
dc.subjectprinciples of modern (professional) foster careeng
dc.titlePěstounská péče v klasických českých pěstounských rodinách a pěstounská péče ve speciálních zařízeních pro pěstounskou péči - velké pěstounské rodiny. Porovnání obou forem.cze
dc.title.alternativeFostering in Classical Czech Foster Families and Fostering in Special Institutions for Foster Care-Big Foster Families. A Collation of These Two Forms.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag9648
dc.description.abstract-translatedThe thesis is a probe into the picture of alternative family care in the Czech Republic, oriented to the foster care. In the theoretical part a description of alternatice foster care for children removed from their biological family is given. It is concerned with vital needs of such children and their psychical deprivation. It tries to show why mothers waive their child and shows some aspects of social work in this field. The practical part of the thesis is concerned with the qualitative research that compares fostering in classical Czech foster families with fostering in special institutions - so called Big Foster Families. Research investigations are taken from the point of view of teenaged children being in foster care, and research is based on principles of modern (professional) fostering. The research investigations contain six interviews with children from classical families and four with children from special instituions for foster care. (The research is not concerned with SOS villages) Good quality of the foster care does not depend too much on the fact whether it is provided with a classical foster family or with a fostering institutions. It depends, first and foremost, on the character foster parent, i.e. if he/she is able to create positive relationships with the child and if he/she is able to adopt and accept the child unconditionally.eng
dc.date.accepted2007-09-03
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství náboženství a etikycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMuchová, Ludmila


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam