dc.contributor.advisor | Kovářová, Irena | |
dc.contributor.author | Hlavatá, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:17:57Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:17:57Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-04-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1655 | |
dc.description.abstract | Předškolní věk je velmi důležitým obdobím pro získávání základních doved-ností, poznatků, návyků a zkušeností. Utváří se i základy životního stylu a trávení volného času. Cílem mé diplomové práce je poukázat na důležitost výchovy k rozvoji tvořivosti dětí předškolního věku v rámci volného času. Specializuji se především na rozvoj výtvarné tvořivosti.
Má práce je rozdělena na dvě části. Na část teoretickou, ve které se zaměřuji na výchovu a vzdělání dětí předškolního věku. Přibližuji estetickou výchovu, rozvoj tvořivost, fantazie a představivosti dítěte. Snažím se proniknout do světa jejich volného času, zájmů a výtvarné hry. Neopomenula jsem zmínit ani motivaci a neméně důležité prostředí, v kterém se činnost provádí. Dále popisuji obecné zákonitosti vývoje dítěte, jeho socializaci a temperament. Zmiňuji se i o osobnosti pedagoga, o jeho vztahu k dítěti, k výtvarnému umění a způsobu vedení činnosti.
Stěžejní je pak druhá, praktická část, ve které všechny získané poznatky uplatňuji v praxi, ve výtvarném projektu O Vzduchu. Projekt by měl přispět k rozvíjení vztahu k přírodě a k bohatšímu citovému vnímání a prožívání. V projektu se snažím využívat prvky estetické, pohybové, literární i dramatické výchovy. V závěru uvádím své poznatky při realizaci projektu. | cze |
dc.format | s.112, 35 s. obr. příloh. | |
dc.format | s.112, 35 s. obr. příloh. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dítě | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | vzdělání | cze |
dc.subject | výtvarná tvořivost | cze |
dc.subject | volný čas | cze |
dc.subject | volnoča-sová výchova | cze |
dc.subject | zájmové činnosti | cze |
dc.subject | motivace | cze |
dc.subject | hra | cze |
dc.subject | výtvarná hra | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | child | eng |
dc.subject | upbringing | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | art creativity | eng |
dc.subject | leisure time | eng |
dc.subject | leisure time education | eng |
dc.subject | hobbies | eng |
dc.subject | motivation | eng |
dc.subject | game | eng |
dc.subject | visual game | eng |
dc.subject | pre-school age | eng |
dc.title | Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí v rámci volného času (předškolní věk) | cze |
dc.title.alternative | Development of Children's Art Creativity in Free Time (pre-school age) | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 9989 | |
dc.description.abstract-translated | Pre-school age is a very important period for all children because at this time they gain most of their basic skills, knowledge, habits and experience. The fundamentals of their lifestyle and free time spending is made up in this period too. In my thesis I would like to highlight the big importance of leisure time education as the essential means of an art creativity development for pre-school children. In this work I specialize in an art creativity development in particular.
My work is devided into two parts - the theoretical and the practical one. In the theoretical part I aim generally at the education and upbringing of pre-school children. Here I deal with children´s development of the aesthetic education, creativity and fantasy. I try to penetrate more into the world of children´s free time, interests and visual games. I also remembered to mention the children´s motivation and the necessity of a suitable setting for doing their free time activities. Further I give description on general rules of children´s development, their socialization and temperament. I shortly deal with the pedagogues´characters, their relation-ships to children and visual art and the way of their teaching as well.
The core of my thesis is the second - practical part, in which all findings are demonstrated in the creative project About the air (O Vzduchu). The project should contribute to children´s development of positive approach to the nature and coun-tryside and to more prosperous emotional apprehension and experience. I try to use the features of an aesthetic, motoric, literary and dramatic education in all my project. In the thesis conclusion I state all results discovered in the course of the project implementation. | eng |
dc.date.accepted | 2008-06-05 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |