Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDrábová, Magdalena
dc.contributor.authorVlásek, Vladislav
dc.date.accessioned2021-12-02T12:34:56Z
dc.date.available2021-12-02T12:34:56Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17014
dc.description.abstractDiplomová práce ''Dopravní nehodovost a její sociální dopady'' je zaměřena na oblast dopravních nehod vzniklých vlivem nepřiměřené rychlosti a na sociální dopady způsobené dopravní nehodovostí. Každý rok umírá na českých silnicích přibližně tisíc lidí, další tisíce zraněných si z dopravní nehody si odnáší trvalé doživotní následky. Vedle přímých ztrát na životě, zdraví a majetku přináší dopravní nehody společnosti řadu dalších často těžko vyčíslitelných nákladů. Od financování výjezdu jednotek integrovaného záchranného systému přes výlohy na léčení a následnou rekonvalescenci až po případné sociální dávky pro zdravotně postižené a s tím související dopady na příbuzné obětí nehod. Cílem práce je zmapovat situaci v oblasti vzniku dopravních nehod, při kterých dochází k těžkým zranění nebo úmrtí účastníků a zjištění nejzávažnějších sociálních dopadů dopravních nehod. K získání informací za účelem realizace cílů a potvrzení hypotézy byl realizován kvantitativní výzkum a jako metoda k ověření správnosti předpokládané hypotézy byla použita sekundární analýza dat z evidencí Policie České republiky a Ministerstva vnitra České republiky. Za účelem zmapování nejzávažnějších sociálních dopadů byly užity rozhovory s náhodně vybranými účastníky dopravních nehod, kteří utrpěli těžká zranění s trvalými následky. Základní zkoumaný soubor tvoří účastníci dopravních nehod na území České republiky, o kterých je záznam v evidenci Policie České republiky v období 2003- 2006, při kterých došlo k usmrcení, těžkému nebo lehkému zranění účastníků. Stanovená hypotéza práce, že k nejzávažnějším následkům dopravních nehod dochází vlivem nepřiměřené rychlosti byla potvrzena, rovněž byly zmapovány nejzávažnější sociální dopady následků dopravních nehod.cze
dc.format85 s., 2 s. obr. příloh.
dc.format85 s., 2 s. obr. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsmrtcze
dc.subjectdopavní nehodacze
dc.subjectrychlostcze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectbezpeřnostcze
dc.subjectzraněnícze
dc.subjectsociální dopadycze
dc.subjectexituseng
dc.subjectroad traffic accidenteng
dc.subjectspeedeng
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectsafetyeng
dc.subjectwoundeng
dc.subjectsocial efectseng
dc.titleDopravní nehodovost a její sociální dopadycze
dc.title.alternativeAccident frequency and its social effectseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag6884
dc.description.abstract-translatedThe thesis ''Accident frequency and its social effects“ focuses on traffic accidents caused by trespassing the law of speed limit and on social effects induced by accident frequency. Every year approximately one thousand people die on the Czech roads, other thousands of traffic accident victims face lifelong injury consequences. Apart from direct loss of lives, health and property, the traffic accidents carry a lot of other hardly denumerable costs starting at financing trip of ambulance, continuing with health care service expenses followed by convalescence, eventually social benefits for disabled and impacts on relatives of traffic accident victims. The aim of this work is to map the situation of serious traffic accidents where participants are seriously injured, or die and to infer the most serious social effects of these traffic accidents. To gather information in order to meet the objective of this hypothesis and to prove it a quantity research has been carried out. Secondary analysis of data from the records of Police of Czech Republic and the Ministry of the Interior has been chosen as a method to help verify the correctness of presumed hypothesis. In order to map the most serious social impacts, dialogs with randomly selected traffic accident participants who suffered lifelong consequences of their injuries were performed. The primary file contains participants of traffic accidents that happened in the Czech Republic and are registered in the registry of Police of Czech Republic in the period 2003-2006 and where the participants died, were seriously or lightly injured. Our hypothesis proven, that the most serious consequences of traffic accidents happen due to exceeding the speed limits . Also the most serious social impacts of traffic accidents were mapped.eng
dc.date.accepted2007-05-28
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační péče o postižené děti, dospělé a staré osobycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVelemínský, Miloš
dc.description.defenceStudent prezentoval diplomovou práci za použití power pointu. V praktické části chybí definice sociálních dopadů. Na položené otázky student reagoval přesně. Vysvětlil připomínky vedoucí a oponenta práce.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam