Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKozlová, Lucie
dc.contributor.authorSvobodová, Eva
dc.date.accessioned2021-12-02T12:35:12Z
dc.date.available2021-12-02T12:35:12Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17053
dc.description.abstractAutismus představuje závažnou vývojovou poruchu, pro niž je charakteristická narušená komunikace a schopnost vytvářet vztahy s lidmi, nutkavá touha po neměnnosti a další příznaky vážně postihující život jedince i jeho okolí. Situace lidí s autismem se každým rokem v České republice zlepšuje. Ačkoli zlepšující se trend v péči a službách o lidi s autismem je neoddiskutovatelný, stále nelze považovat stávající situaci za uspokojující. Ukazuje se, že autismus je mnohem častější, než se předpokládalo. Cílem diplomové práce bylo zjistit rozsah a kvalitu uceleného přístupu k dětem s poruchami autistického spektra a zmapovat péči o tyto děti a jejich rodiny. Výzkumný soubor tvoří čtyři děti s diagnózou autismus v součinnosti s jejich rodinami. Výzkum probíhal v Denním a týdenním stacionáři Jihlava, přičemž všichni respondenti využívají rezidenční službu týdenní stacionář. Metodika diplomové práce vychází z principů kvalitativního výzkumu. K dosažení cíle práce byly použity následující metody a techniky sběru dat: metoda zúčastněného pozorování, obsahová analýza dokumentů, technika polořízeného rozhovoru, které byly v průběhu výzkumu dotvářeny. Pro základní koncepci uceleného přístupu k dětem s autismem a k jejich rodinám je charakteristické účelné interdisciplinární propojení péče v oblasti sociální, zdravotní a výchovně vzdělávací. Je logické, že tak pervazivní postižení jako je autismus vyžaduje spolupráci mnoha odborníků pomáhajících profesí, a tudíž pomáhání spojuje nejrůznější obory služeb lidem. Zařízení služeb sociální péče, vzdělávací a poradenské péče mají své nezastupitelné postavení v zajišťování fungujícího systému, který zaručuje kvalitu sociálních služeb, poradenské péče a pomoci dětem s autismem a jejich rodinám. Přirozenou potřebou lidí je věci si vysvětlovat a jakmile pro ně vytvoříme smysluplné vysvětlení, začínáme jim rozumět. Jediným možným přístupem je lepší porozumění světu občanů s autismem, který se tolik liší od našich představ a zvyklostí. Přínos diplomové práce shledávám v možnosti využití výsledků v oblasti zajišťování kvalitní efektivní systematické péče o děti s autismem a jejich rodiny.cze
dc.format107 s.
dc.format107 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAutismuscze
dc.subjectkrajský koordinátor pro oblast autismucze
dc.subjectsociální službycze
dc.subjectdenní a týdenní stacionářcze
dc.subjectkvalita poskytované péčecze
dc.subjectdávky těžce zdravotně postiženým občanůmcze
dc.subjectucelený přístupcze
dc.subjectAutismeng
dc.subjectSocial serviceseng
dc.titleSociální služby pro osoby s poruchami autistického spektra a jejich rodinycze
dc.title.alternativeSocial Services for People with an Autistic Spectrum Impairment and their Families.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag7046
dc.description.abstract-translatedAutism is a serious development impairment which is characterized by impaired communication and ability to develop relationships with other people, urgent need of permanence and other symptoms that seriously affect the life of an individual and people in their surroundings. The situation of autistic people in the Czech Republic is becoming better and better every year. Although the improvement of the services and care of autistic people is provable it is still impossible to consider the current situation satisfying. The objection of the diploma work was to find out the extent and quality of the comprehensive attitude to children with autistic spectrum impairments and to map the care of these children and their families. The research group consisted of four children with autism diagnosis in cooperation with their families. The research took place in day- and week-centres in Jihlava, while all the respondents used the service of the week-centre. The methodology of the diploma work is based on the principles of the qualitative research. The following methods and techniques of data collection were used in order to achieve the objective: method of participant observation, content analysis of documents, technique of half-controlled discussion and they were gradually completed during the survey. The basic concept of the comprehensive attitude to autistic children and their families is characterized by a purposeful interdisciplinary interconnection of care in the social, heath and educational area. It is logical that such pervasive affection as autism requires cooperation of many specialists of assisting professions and such assistance thus connects different areas of services to people. Facilities providing services in the field of social and educational services and guidance are irreplaceable as far as ensuring a functioning system that guaranties quality of social services, guidance and help to autistic children and their families is concerned. The only possible attitude is a better understanding of the world of the autistic people that differs from our ideas and practices so much. The contribution of my diploma work lies in the possibility to utilize its results in the field of ensuring a quality effective systematic care of children suffering from autism and their families.eng
dc.date.accepted2007-05-30
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační péče o postižené děti, dospělé a staré osobycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDohnalová, Ilona
dc.description.defenceObhajoba diplomové práce: Studentka precizně prezentovala diplomovou práci za pomoci power pointu. Vysvětlila novelizaci Vyhlášky č. 73 / 2005 Sb. Studentka vysvětlila sociální služby, které absentují v péči o děti s poruchami autistického spektra. Jednalo se o ranou péči a navazující profesní přípravu. Diplomantka ve své práci přesně vystihla problematické momenty sociální péče o klienty s autismem.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam