Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSattranová, Ludmila
dc.contributor.authorAuerbachová, Eva
dc.date.accessioned2021-12-03T06:56:03Z
dc.date.available2021-12-03T06:56:03Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-05-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17290
dc.description.abstractV dnešní době je velmi populární cestovat do ciziny. Lidé odjíždějí za hranice vlasti kvůli práci, získávat zkušenosti, poznávat odlišnou kulturu, ale největší podíl je těch, kteří jedou za rekreací. Lidé by měli myslet na své zdraví a sami se aktivně zajímat o vhodné očkování, o rizika spojená s koupáním, nadměrným sluněním nebo rizikovou sexuální aktivitou., o dodržování zásad správného stravování, o vhodnou ochranu před hmyzem a jinými členovci či o dostatečném vybavení cestovní lékárničky. Neměli by zapomínat i na možné poškození v důsledku působení klimatu, psychické zátěže, dopravního prostředku nebo napadení zvířetem. Cestovatelé často využívají služeb cestovních kanceláří a spoléhají na to, že jim budou poskytnuty komplexní služby, zahrnující kromě dopravy, ubytování, stravování a zábavného programu, také rady a základní poučení o možných zdravotních rizicích v zahraničí a preventivních opatření k ochraně zdraví. Mimo to by cestovní kanceláře měly dokázat odpovědět na klientovy otázky, týkající se tohoto tématu a poradit mu konkrétní instituce, odkud může klient čerpat informace o ochraně svého zdraví na cestách. Pro splnění cíle své bakalářské práce, jímž je zmapovat postoje cestovních kanceláří k rizikům cestovatelů a zodpovězení výzkumné otázky jsem zvolila kvantitativní výzkum. Tento typ výzkumu jsem zvolila z důvodu malého počtu respondentů. Nástrojem k získání potřebných informací byly rozhovory, neboť jsou jednou z technik v kvalitativním výzkumu, který jsem prováděla. Pokud byly pracovníci cestovní kanceláře časově zaneprázdněni, nechala jsem jim na pracovišti své otázky v tištěné podobě. Pro snadnější porovnání dat, dobrou strukturovanost a z důvodu možnosti zanechání otázek na pracovištích, jsem provedla standardizované rozhovory. Všechny otázky byly otevřené. Provedla jsem obsahovou analýzu získaných dat. Nejprve jsem provedla transkripci textového materiálu, poté jsem data roztřídila do tabulek a provedla jejich obsahovou analýzu. Zjištěné skutečnosti jsem nepřeváděla na procenta, protože z tak malého vzorku nelze vyvozovat obecné závěry. Soubor cestovních kanceláří byl tvořen náhodně vybranými cestovními kancelářemi v Opavě, Kravařích, Českých Budějovicích a Brně. Do souboru jsem zařadila města do sto tisíc obyvatel a nad sto tisíc obyvatel z důvodu větší reprezentativnosti výzkumu. Z výzkumu byly odvozeny tyto hypotézy: 1. Klienti cestovních kanceláří se o možná zdravotní rizika spojená s cestováním zajímají téměř výhradně při cestách do mimoevropských destinací. 2. Zaměstnanci cestovních kanceláří jsou obeznámeni se zdravotními riziky a jsou schopni klientům poradit konkrétní instituce či adresy, kde mohou nalézt další informace o možném ohrožení zdraví v zahraničí. 3. Cestovní kanceláře jsou obeznámeny s možnými zdravotními riziky cestovatelů Platnost hypotéz by měla být potvrzena v dalším výzkumu. Tato bakalářská práce přináší cestovatelům přehled o zásadách správného životního stylu v zahraničí. Po prostudování by čtenář mohl získat přehled o zdravotních rizicích vyplývajících z odlišného klimatu či z nižší hygienické úrovně a také o preventivních opatřeních k ochraně svého zdraví v zahraničí. Dále osvětluje postoje cestovních kanceláří ke zdravotním rizikům cestovatelů a úroveň jejich znalostí o této problematice a ukazuje, že cestovatel, který využívá jejich služby, většinou získá informace o ochraně zdraví nebo mu alespoň budou doporučeny důvěryhodné zdroje, kde tyto informace může najít. Lidé se ovšem musí ptát, podávání těchto informací k prodávaným zájezdům, totiž stále není bráno jako samozřejmost.cze
dc.format103 s. , 2 s příloh
dc.format103 s. , 2 s příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectCestovní kancelářecze
dc.subjectonemocnění na cestáchcze
dc.subjectochrana zdraví na cestáchcze
dc.subjectTravel agencieseng
dc.subjecthealth hazards of travelerseng
dc.subjecthealth protection on the wayeng
dc.titleÚROVEŇ INFORMOVANOSTI A POSTOJE CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ KE ZDRAVOTNÍM RIZIKŮM CESTOVATELŮcze
dc.title.alternativeTHE LEVEL OF STATUS INFORMATION AND POSITION OF TRAVEL AGENCIES ABOUT HEALTH HAZARDS OF TRAVELERSeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag6882
dc.description.abstract-translatedThe objective of this work is to find out potential diseases and protection of health within travelling by using of services Czech republic travel bureaus. The target is to map the level and attitude of travel bureaus in relation to customers health hazards. The research question was: What is the position of travel bureaus to possible customers health hazards. The used method was a qualitative research with application of individual interviews and question-form, where the target themes was the destination, way of transportation, accommodations, customer interest about health hazards, gravid customer interest of travelling and interest to travelling of customer with children under three years. It was also investigate the level of travel bureaus employees’ knowledge about possible customers health hazards in foreign countries, mainly in subtropical and tropical countries. In this context was the focus at identification if the travel bureaus are able to give advice about customer health hazards, preventive vaccination and necessity to take necessary personal medicine, whether are exists some areas not suitable for cardiac patients and other chronic disordered patients, where can customers get information about travel health hazards and at last but not at least if the tours are offered health insurance inclusive. From the research results and content analysis were deduced these hypothesis: {·} Travel bureaus customer are interested in potential health hazards combined with travelling practically only at ways to destinations out of Europe {·} Travel bureaus employee are acquainted with potential health hazards and they are able to give advice about specific addresses or national (private ) institutions, where customer can get more information about possible customers health hazards in foreign countries {·} Travel bureaus have cognisance of customer health hazards in foreign countries The hypothesis validity should be repeatedly verified in additional research. This work brings to traveller an overview about fundamentals life style in foreign countries and includes also an overview about health hazards sequent upon diverse climatic effects or lower hygienic level and there are also included precautionary arrangements to health protection in foreign countries. Likewise are interpreted views of travel bureaus to customer’s health hazards and level of own information related to this problem. Travel bureaus customer can mostly get information about health protection or he can get recommendations to trustfulness sources, where customer can take out the needed and correct information. Customer base should have been get the think on the brain and more be actively interested in regular vaccinations, hazards of sea bathing, overexposure to sunlight, hazardous sexual activities, observance of correct meal plan, insect prevention and medicine chest equipment. We would not have forget on possible damage as a result of clime incidence, psychic stress, form of transport or animal attack. The travellers are using very often the travel bureaus services and they suppose, that will become complex services. It means, that together with transport service, boarding and lodging and entertainment program they get advices and basic instructions about possible customers health hazards in foreign countries and information about precautionary arrangements to health protection.eng
dc.date.accepted2007-06-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOchrana veřejného zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHoranová, Veronika
dc.description.defencePrůběh obhajoby bakalářské práce: Studentka obhájila teoretickou a praktickou část bakalářské práce. Otázka vedoucí práce: 1. Myslíte si, že by bylo vhodné, aby ostatní kanceláře informovaly své klienty o možných zdravotních rizicích, aniž by se na to klienti aktivně ptali? Proč? Otázka oponenta: 1. Čím si vysvětlujete, že se o zdravotní rizika zajímá tak malý počet cestovatelů? 2. Jak byste motivovala CK k aktivnějším nabídkám informací týkajících se zdravotních rizik cestovatelů? Otázka komise: 1. Možná by bylo zajímavější sledovat tuto problematiku v exotických zemích, kde hrozí vysoká rizika. Proč jste se na toto nezaměřila? Studentka zodpověděla všechny otázky.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam