Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMeindlová, Leona
dc.contributor.authorČerstvá, Michaela
dc.date.accessioned2021-12-03T06:56:05Z
dc.date.available2021-12-03T06:56:05Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-05-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17294
dc.description.abstractAbstrakt Vliv reklamy na stravování dětí Bakalářská práce shrnuje základní informace o zdravé výživě a vlivu reklamy na stravování starších školních dětí. Teoretická část je zaměřena na základní informace o racionální výživě, reklamě a jejím vlivu na školáky. Racionální výživu charakterizuje vhodný a přiměřený příjem potravy, ideálně rozložený kvantitativně i kvalitativně. Pravidelná a pestrá strava představuje optimum nejen pro školáky. Dodržováním zásad zdravé výživy po celý život se lze snadno vyhnout nejrůznějším zdravotním komplikacím. Reklama na děti útočí ze všech stran. Děti dají při výběru potravin na reklamu a názor vrstevníků. V reklamách jsou však většinou propagovány nezdravé a tučné potraviny. Podle výzkumů se děti od dospělých liší v tom, že reklamu neodmítají, rády se na ni dívají, lépe si ji pamatují a baví se při ní. Děti umí již od čtyř pěti let velmi dobře rozlišovat mezi realitou a fikcí, od sedmi let velmi dobře chápou, co je to reklama a že jejím cílem je propagovat výrobky či značky. V praktické části jsou pak prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na výše zmíněnou problematiku. Výzkumná část práce, realizovaná formou dotazníků, se věnuje způsobu stravování školáků a vlivu reklamy na něj. Výzkum dokládá, že vliv reklamy na školáky při výběru potravin je velmi vysoký. Většina školáků upřednostňuje výrobky známé z reklam. Podařilo se mi prokázat, že školáci, kteří rádi sledují reklamy, podle nich nakupují a preferují stravování v KFC nebo McDonald´s. Z porovnání odpovědí v dotazníku také vyplynulo, že většina školáků upřednostňuje stravování doma před jinými typy stravování. Dále z mého výzkumu vyplynulo, že školáci konzumují minimum ovoce a zeleniny, ale sladkostí konzumují nadbytek. Celkové výsledky dokazují, že vliv reklamy na stravování dětí je velký a vedou k úvaze, zda by nemělo dojít k regulaci reklam na nezdravá a tučná jídla.cze
dc.format66 s., 8 s. obr. příloh.
dc.format66 s., 8 s. obr. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectReklamacze
dc.subjectvliv reklamycze
dc.subjectstravování dětícze
dc.subjectsprávná životospráva školáků.cze
dc.subjectInfluenceeng
dc.subjectinfluence of commercials advertisementeng
dc.subjecteating of childreneng
dc.subjectright living of childreneng
dc.titleVLIV REKLAMY NA STRAVOVÁNÍ DĚTÍcze
dc.title.alternativeINFLUENCE OF COMMERCIALS ADVERTISEMENT ON EATING HABITS OF CHILDRENeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag6889
dc.description.abstract-translatedAbstract Influence of commercials advertisement on eating habits of children The bachelor work summarizes basic information on healthy nourishment and the influence of the advertisement on teenage children’s feeding. Theoretical part is concentrated on basic information on rational nutrition, advertising and its impact on school children. Rational nutrition is characterized with proportional food intake, which is composed ideally from the point of view of quantity and quality. Regular and various food represents optimum not only for school children. It is possible to avoid many health troubles by following conventions of healthy nourishment during your life. The advertisement assaults children all around. Regarding food, children attach to the advertisement and an opinion of their peers. Yet the advertisement mostly promotes unhealthy fat foodstuff. According to investigations, children are different from adults in the fact that they don’t refuse the advertisement, they even like to watch it, they also better remember it and enjoy it. Kids make a difference between reality and fiction already from the age of four or five, from the age of seven they understand very well what the advertisement means and that its purpose is promoting a product or some brand name. In a practical part there are presented results of the investigation aimed at the problems mentioned above. The investigative part realized by questionaires is devoted to the type of feeding of school children and to the impact of the advertisement on them. The investigation confirms that the influence of the advertisement on children’s choice of food is very high. Most of school children prefer products known from the advertisements. I have managed to approve that school children shop according to the advertisements which they like to watch and that they prefer boarding in KFC or McDonald´s. Comparing answers from the questionaires, it is obvious that most school children prefer boarding at home to other kinds of boarding. My investigation also shows that children consume minimum fruit and vegetable, on the other hand they consume plenty of sweets. Total results evidence that the impact of the advertisement on feeing of children is huge and lead up to a cogitation about adjustment of the advertisements promoting unhealthy and fat food.eng
dc.date.accepted2007-06-18
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOchrana veřejného zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKotrba, František
dc.description.defencePrůběh obhajoby bakalářské práce: Studentka obhájila teoretickou a praktickou část bakalářské práce. Otázka oponenta: 1.Jaký vliv podle vás na rozhodování má reklama na internetu, skrytá reklama v produktech zábavního průmyslu a vnímáte ještě jiné významné nosiče reklamního sdělení určeného dětem než jaké jste uvedla? Otázka komise: 1. Zmiňovala jste, že se mladiství studenti hodně stravují v rychlých občerstveních typu Mc Donald a podobně. Jak by se ale chtěli stravovat nejlépe, pokud by měli tu možnost?cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam