Duševní zdraví dětí na středních školách
Abstrakt
Problémy duševního zdraví dětí je jedním z nejdůležitějších témat dneška. Jedna z možností jak nahlížet na duševní zdraví je, jak efektivně a úspěšně si člověk vede. Pocit schopnosti a kompetence, umění zvládat běžnou míru zátěže, zotavit se z těžkých situací, zvládání uspokojujících vztahů a vedení nezávislého života jsou známky duševní pohody, duševního zdraví. Děti na středních školách jsou ve věku citlivém a ovlivnitelném zátěží, která v dnešní době hraje významnou roli při výskytu duševních poruch.
Práce s názvem Duševní zdraví dětí na středních školách je rozdělena do dvou částí. Teoretická část bakalářské práce obsahuje ucelená fakta o problémech duševního zdraví. Další část práce diskutuje o hlavních problémech, které způsobují poškození duševního zdraví. Výsledky výzkumu jsou obsaženy v experimentální části práce. Ve výzkumné části byla použita metoda kvantitativního výzkumu formou dotazníků. Respondenti, kteří byli požádání o vyplnění dotazníku, jsou studenti druhých ročníků středních škol. Průzkum byl proveden na středních odborných učilištích a gymnáziích.
V souvislosti s cílem bakalářské práce, byly stanoveny tři cíle a tři hypotézy k pozdějšímu potvrzení nebo vyvrácení. Autorka se pokusila porovnat duševní zdraví dětí na různých typech středních škol a zjistit bližší příčiny poškození duševního zdraví.
V závěru jsou prezentována nejdůležitější fakta a výsledky a je zde navrhnuto možné řešení. Autorka předpokládá, že tato bakalářská práce bude sloužit jako informační materiál pro zdravotní instituce, školy na kterých byl výzkum proveden, krizová centra.