Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSlomek, Zdeněk
dc.contributor.authorBřezinová, Kristýna
dc.date.accessioned2021-12-03T06:56:14Z
dc.date.available2021-12-03T06:56:14Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-05-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17325
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou nabídky volnočasových aktivit a výskytem sociálně patologických jevů na vybraných základních školách v Moravských Budějovicích a okolí. Byl stanoven jeden hlavní cíl a dva cíle dílčí. Hlavním cílem bylo srovnání základních škol v Moravských Budějovicích a v nejbližším okolí s ohledem na volnočasové aktivity a sociálně patologické jevy. Prvním dílčím cílem bylo zjistit, jaká byla nabídka vlnočasových aktivit ve zkoumaných školách pro děti na II. stupni základních škol. Druhým dílčím cílem bylo popsat sociálně patologické jevy u dětí na II. stupni vybraných základních škol. Domnívám se, že všechny cíle práce byly splněny. Současně měla bakalářská práce ověřit jednu předem danou hypotézu. Hypotéza, že vyšší výskyt sociálně patologických jevů bude v té škole, kde bude menší nabídka volnočasových aktivit, však nebyla potvrzena. Pro zpracování daného problému byla použita technika řízených rozhovorů, sekundární analýza dat příslušných dokumentů a obsahová analýza dat dokumentů. Výzkum byl proveden kvantitativně i kvalitativně. Bylo zjištěno, že výskyt sociálně patologických jevů není závislý na nabídce volnočasových aktivit. Z výzkumu dále vyplývá, že z počtu dětí II. stupně, u nichž se objevilo sociálně patologické chování, je více těch, které nenavštěvují volnočasové aktivity nabízené základními školami. Z tohoto lze vyvodit závěr, že volnočasové aktivity nabízené základními školami pozitivně ovlivňují chování dětí ve školách v mikroregionu Moravskobudějovicka.cze
dc.format140 s., 4s příloh
dc.format140 s., 4s příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectVolný čascze
dc.subjectvolnočasové aktivitycze
dc.subjectsociálně patologické jevycze
dc.subjectspare-timeeng
dc.subjectleisure time activiteseng
dc.subjectsociopathological phenomenaeng
dc.titleVOLNOČASOVÉ AKTIVITY DĚTÍ NA 2. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY VE VZTAHU K VÝSKYTU SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝCH JEVŮ (KRAJ VYSOČINA - MORAVSKÉ BUDĚJOVICE)cze
dc.title.alternativeLEISURE TIME ACTIVITES OF CHILDREN IN THE SECOND STAGE OF BASIC SCHOOL IN RELATION TO OCCURRENCE OF SOCIOPATHOLOGICAL PHENOMENA (REGION VYSOČINA - MORAVSKÉ BUDĚJOVICE)eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag7066
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the topic of relations between an offer of spare-time activities and an occurence of socially pathological phenomena in some sampled basic schools in Moravské Budějovice and the surroundíngs. One major aim and two subaims were determinated. It was the major aim to compare some basic schools in Moravské Budějovice and in the close surroundings with regard to spare-time activities and socially pathological phenomena. The first subaim was to elict an extent of spare-time activities offer for lower-secondary-school pupils in the sampled schools. The other subaim was to describe socially pathological phenomena with the lower-secondary-school pupils in the sampled schools. I think each of aims of my thesis was fulfilled. A predefined hypothesis should have been verified by the thesis. The hypothesis that the higher occurence of socially pathological phenomena is in the school with lower extend of spare-time activities offer was not affirmed. The technique of controlled dialogues was used for the query processing, the secondary data analysis of the concerned documents and data content analysis of documents. The research work was carried out quantitatively and qualitatively. It was found out that the occurence of socially pathological phenomena is not dependent on spare-time activities offer. It results from the research work that in the group of children where socially pathological behaviour was uncovered, there are more children who do not attend any spare-time activities offered by the basic schools. It leads to the result that spare-time activites offered by the basic schools affect positively children’s behaviour in the schools of microregion Moravskobudějovicko.eng
dc.date.accepted2007-06-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeIra, Vladimír
dc.description.defenceObhajoba bakalářské práce: Studentka seznámila členy komise s praktickou částí své práce. Představila cíle a hypotézy bakalářské práce, dále pokračovala prezentací způsobu řešení práce a prezentací výsledků. Po prezentaci byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka odpověděla na otázku vedoucího i oponenta, dále odpověděla na doplňující otázky členů komise. Komise hodnotila práci bez výhrad.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam