dc.contributor.advisor | Vančurová, Bohumila | |
dc.contributor.author | Slivka, Roman | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T06:56:55Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T06:56:55Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-05-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17405 | |
dc.description.abstract | Současná moderní společnost je postavena na vzdělání, které ovlivňuje budoucí
sociální pozici jedince ve společenské hierarchii. Vzdělání má vliv na to, jakou práci získám, jak vysoký bude můj plat, jak prestižní zaměstnání budu vykonávat. Společnost se snaží, aby se vzdělání dotklo všech obyvatel. Bohužel některé skupiny mají přístup ke kvalitnímu vzdělání omezen a v důsledku toho také klesají jejich šance na překonání sociálních rozdílů a vymanění se z kultury chudoby. O romské komunitě převládá mínění, že vzdělání pro ně není významnou hodnotou a že nemají zájem o předškolní docházku svých dětí či studium na základní škole. Zda je tento fakt pravdou se pokusím ověřit svou bakalářskou prací, která je věnována vztahu Romů ke vzdělání jejich potomků. | cze |
dc.format | 51 s. | |
dc.format | 51 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | společnost | cze |
dc.subject | vzdělání | cze |
dc.subject | zaměstnání | cze |
dc.subject | sociální rozdíly | cze |
dc.subject | kulturní hodnoty | cze |
dc.subject | society | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | employment | eng |
dc.subject | social differences | eng |
dc.subject | culture value | eng |
dc.title | SOCIÁLNÍ STABILITA A HODNOTOVÁ ORIENTACE ROMŮ VE MĚSTĚ ČESKÉ BUDĚJOVICE | cze |
dc.title.alternative | SOCIAL STABILITY AND VALUE ORIENTATION OF THE ROMANIES IN THE CESKE BUDEJOVICE REGION | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 7152 | |
dc.description.abstract-translated | Today modern society is based on education which influences a future social position of an individual in a social hierarchy. Education has an influence on what kind of job I will get, how much money I will earn and how prestigious my job will be. The society is trying to have the whole population educated. Unfortunatelly, some groups of people have a limited access to education and as a result of that their chances of breaking social differences and emancipation from poor cultures are decreasing. There is a view about Roma people that education is not an important value for them and that they don´t care that much about pre-school attendance of their children or studying at basic school. If this fact is true or not, I will try to find out in my bachelor thesis which is
intented to Roma relationships and education of their children. | eng |
dc.date.accepted | 2007-06-19 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osoby | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Rehabilitace | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kozlová, Lucie | |
dc.description.defence | Obhajoba bakalářské práce:
Bakalářská práce byla prezentována velmi precizním způsobem za využití PowerPointu.
Práce vykazuje nedostatky v metodologické terminologii - záměna kvantitativního výzkumu za kvalitativní výzkum. V řízeném rozhovoru chyběl dotaz na hodnotový systém Romů, čímž název práce vykazuje nesrovnalost s obsahem práce. Členové komise ocenili precizně stanovené hypotézy včetně jejich zdůvodnění. | cze |