dc.contributor.advisor | Křivánková, Tamara | |
dc.contributor.author | Šálková, Martina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T06:56:58Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T06:56:58Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-05-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17409 | |
dc.description.abstract | Název bakalářské práce, tedy Politika trhu práce a služby zaměstnanosti na Písecku, napovídá, že se autorka bude zabývá problematikou nezaměstnanosti v regionu Písecka.
Toto téma bylo zvoleno ze dvou důvodů. Jednak je nezaměstnanost velice často skloňovaný pojem, který ovlivňuje celou řadu lidí a za druhé proto, že autorka měla možnost vykonávat výběrovou praxi na ÚP v Písku, kde získala mnoho cenných informací a poznatků.
Cílem této práce je shrnutí obecných poznatků o trhu práce, nezaměstnanosti, zmapování služeb poskytovaných ÚP v Písku, přičemž tyto informace jsou konfrontovány s hospodářskou situací v regionu.
Vývoj nezaměstnanosti na Písecku lze označit jako stabilní, v posledních 5 letech nedošlo k žádnému výraznému navýšení či snížení počtu evidovaných uchazečů. Míra nezaměstnanosti se dlouhodobě pohybuje pod celorepublikovým průměrem a nad průměrem Jihočeského kraje. V roce 2006 její průměrná hodnota činila 7,4 %. Tento stav výrazně pozitivně ovlivňuje bohaté uplatňování nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti.
Pro dokonalé zmapování poskytovaných služeb byla zvolena metoda dotazování technikou dotazníku, a to jak pro klienty tak zaměstnance ÚP v Písku. Od klientů se podařilo získat 70 vyplněných dotazníků a od zaměstnanců 20 dotazníků. 58 % (41) klientů odpovědělo, že jsou s jim poskytovanými službami spokojeni. Podobně zaměstnanci pozitivně hodnotili služby, které úřad nabízí, a to především bohatou nabídku rekvalifikací, projektů, vstřícnost ke klientům a podporu pro zaměstnavatele. | cze |
dc.format | 53 s., 8 s. příloh. | |
dc.format | 53 s., 8 s. příloh. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | nezaměstnanost
služby zaměstnanosti
úřad práce
trh práce
politika zaměstnanosti
pasivní politika zaměstnanosti
podpora v nezaměstnanosti
aktivní politika zaměstnanosti | cze |
dc.subject | unemployment
employment services
labour office
labour market
employment policy
passive employment policy
unemployment benefit
active employment policy | eng |
dc.title | Politika trhu práce a služby zaměstnanosti na Písecku | cze |
dc.title.alternative | THE POLICY OF WORK MARKET AND EMPLOYMENT SERVICE IN THE PÍSEK DISTRICT | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 7158 | |
dc.description.abstract-translated | The title of my bachelorship work Labour market policy and employment services in the Písek region gives to understand that authoress will occupy with the unemployment problems of the Písek region.
There are two reasons for chosing this subject. There are a lot of situations in everyday life when people speak about this serious problem that can have a great influence on quite a number unemployments or members of their families and it cannot be forgotten about it that the authoress of this work had opportunity to perform a selective practice in the Labour Office in Písek. She gained a lot of valuable first-hand information and knowledges.
The aim of this bachelorship work is summarizing general knowledges about the employment market, the problem of unemployment, the mapping out the situation of services provided by Labour Office in Písek and the information was confronted with the economic situation in this region.
The development of unemployment in the Písek region can be found for stable, it occured no considerable increasing or cuttings registered job applicants during last 5 years. In this region the unemployment rate is under the all republic average in the long term but it is over the South Bohemian rate. During 2006 its avarage value was 7,4 %. This stage has the positive influence on applying active employment policy.
The method of collecting data through using an inquiry method by means of inquiry technique was chosen for perfect mapping out the situation of provided services namely both for clients and government employees in the Labour Office in Písek. I managed to get 70 filled in inquiry forms from clients and 20 inquiry forms from employees. 58 % (41) clients replied that they are satisfied with the provided services. The employees appreciated affirmatively services provided by the Labour Office, namely a rich retraining and project offer, the helpfulness to the clients and the employer supporting, too. | eng |
dc.date.accepted | 2007-06-19 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osoby | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Rehabilitace | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Nechvátalová, Vladimíra | |
dc.description.defence | Obhajoba bakalářské práce:
1) Co ovlivňuje úspěšnost a šanci na nalezení zaměstnání u osob se zdravotním znevýhodněním?
2) Může ÚP motivovat uchazeče k jiným způsobům hledání práce než prostřednictvím doručenek?
Většina lidí se do pracovní rehabilitace nedostane, neboť ÚP není k této činnosti trénován. | cze |