Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKřivánková, Tamara
dc.contributor.authorŠálková, Martina
dc.date.accessioned2021-12-03T06:56:58Z
dc.date.available2021-12-03T06:56:58Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-05-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17409
dc.description.abstractNázev bakalářské práce, tedy Politika trhu práce a služby zaměstnanosti na Písecku, napovídá, že se autorka bude zabývá problematikou nezaměstnanosti v regionu Písecka. Toto téma bylo zvoleno ze dvou důvodů. Jednak je nezaměstnanost velice často skloňovaný pojem, který ovlivňuje celou řadu lidí a za druhé proto, že autorka měla možnost vykonávat výběrovou praxi na ÚP v Písku, kde získala mnoho cenných informací a poznatků. Cílem této práce je shrnutí obecných poznatků o trhu práce, nezaměstnanosti, zmapování služeb poskytovaných ÚP v Písku, přičemž tyto informace jsou konfrontovány s hospodářskou situací v regionu. Vývoj nezaměstnanosti na Písecku lze označit jako stabilní, v posledních 5 letech nedošlo k žádnému výraznému navýšení či snížení počtu evidovaných uchazečů. Míra nezaměstnanosti se dlouhodobě pohybuje pod celorepublikovým průměrem a nad průměrem Jihočeského kraje. V roce 2006 její průměrná hodnota činila 7,4 %. Tento stav výrazně pozitivně ovlivňuje bohaté uplatňování nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti. Pro dokonalé zmapování poskytovaných služeb byla zvolena metoda dotazování technikou dotazníku, a to jak pro klienty tak zaměstnance ÚP v Písku. Od klientů se podařilo získat 70 vyplněných dotazníků a od zaměstnanců 20 dotazníků. 58 % (41) klientů odpovědělo, že jsou s jim poskytovanými službami spokojeni. Podobně zaměstnanci pozitivně hodnotili služby, které úřad nabízí, a to především bohatou nabídku rekvalifikací, projektů, vstřícnost ke klientům a podporu pro zaměstnavatele.cze
dc.format53 s., 8 s. příloh.
dc.format53 s., 8 s. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnezaměstnanost služby zaměstnanosti úřad práce trh práce politika zaměstnanosti pasivní politika zaměstnanosti podpora v nezaměstnanosti aktivní politika zaměstnanosticze
dc.subjectunemployment employment services labour office labour market employment policy passive employment policy unemployment benefit active employment policyeng
dc.titlePolitika trhu práce a služby zaměstnanosti na Píseckucze
dc.title.alternativeTHE POLICY OF WORK MARKET AND EMPLOYMENT SERVICE IN THE PÍSEK DISTRICTeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag7158
dc.description.abstract-translatedThe title of my bachelorship work Labour market policy and employment services in the Písek region gives to understand that authoress will occupy with the unemployment problems of the Písek region. There are two reasons for chosing this subject. There are a lot of situations in everyday life when people speak about this serious problem that can have a great influence on quite a number unemployments or members of their families and it cannot be forgotten about it that the authoress of this work had opportunity to perform a selective practice in the Labour Office in Písek. She gained a lot of valuable first-hand information and knowledges. The aim of this bachelorship work is summarizing general knowledges about the employment market, the problem of unemployment, the mapping out the situation of services provided by Labour Office in Písek and the information was confronted with the economic situation in this region. The development of unemployment in the Písek region can be found for stable, it occured no considerable increasing or cuttings registered job applicants during last 5 years. In this region the unemployment rate is under the all republic average in the long term but it is over the South Bohemian rate. During 2006 its avarage value was 7,4 %. This stage has the positive influence on applying active employment policy. The method of collecting data through using an inquiry method by means of inquiry technique was chosen for perfect mapping out the situation of provided services namely both for clients and government employees in the Labour Office in Písek. I managed to get 70 filled in inquiry forms from clients and 20 inquiry forms from employees. 58 % (41) clients replied that they are satisfied with the provided services. The employees appreciated affirmatively services provided by the Labour Office, namely a rich retraining and project offer, the helpfulness to the clients and the employer supporting, too.eng
dc.date.accepted2007-06-19
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osobycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNechvátalová, Vladimíra
dc.description.defenceObhajoba bakalářské práce: 1) Co ovlivňuje úspěšnost a šanci na nalezení zaměstnání u osob se zdravotním znevýhodněním? 2) Může ÚP motivovat uchazeče k jiným způsobům hledání práce než prostřednictvím doručenek? Většina lidí se do pracovní rehabilitace nedostane, neboť ÚP není k této činnosti trénován.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam