Problematika dítěte s hyperkinetickým syndromem a jeho integrace do mateřských škol a do běžných tříd základních škol.
Abstrakt
Moje bakalářská práce je zaměřena na zjištění stavu integrace dětí s hyperkinetickým syndromem do kolektivu ostatních dětí ve školských zařízeních. Chtěla jsem také zjistit, které projevy této poruchy a jakým způsobem ovlivňují jejich integraci a navrhnout, kterými opatřeními ji lze podpořit.
Hyperkinetickým syndromem se rozumí vývojová porucha charakterizovaná nepřiměřeným stupněm pozornosti, hyperaktivity a impulzivity.Příčinami hyperkinetického syndromu mohou být mozková dysfunkce z doby prenatální a perinatální, nebo poškození mozku během dětství. Dále pak je možná příčina genetického nebo alergického původu. Postiženo touto poruchou je 3-10% dětské populace a to valná většina chlapců. Důsledky bývají většinou v oblasti potřeby citové akceptace a sociálního kontaktu.Potíže ve vztazích s vrstevníky jsou časté. Má spíše více nepřátel než kamarádů.
Výsledky mé práce ukazují, že integrace těchto dětí se jeví jako méně obtížná. Hypotéza se tedy vyvrací. Cíl práce byl splněn.