Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMajzlíková, Helena
dc.contributor.authorHruška, Jaroslav
dc.date.accessioned2021-12-03T06:57:27Z
dc.date.available2021-12-03T06:57:27Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-05-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17450
dc.description.abstractV České republice jsou stanoveny v příslušných právních předpisech věcně příslušným orgánům působnosti a pravomoci na úseku bezpečnosti státu nejen v oblasti přípravy na mimořádné události, ale také při jejich řešení. V této bakalářské práci se zabývám rozborem současného bezpečnostního systému České republiky a právního rámce upravujícího zejména přípravu orgánů státu a orgánů územních samosprávných celků, tj. jak obcí tak krajů, na řešení mimořádných událostí tak, abych prověřil, zda je současný právní rámec upravující řešenou problematiku, ale také personální a materiálové zabezpečení přípravy dostačující pro zajištění plnění základních úkolů státu na úseku jeho bezpečnosti. V jednotlivých článcích bakalářské práce analyzuji dostupné zákony a dokumenty související s bezpečnostním systémem České republiky a provádím nejdříve analýzu bezpečnostního systému ČR s poukázáním na jeho legislativní vývoj s uvedením přehledu příslušných právních norem. Pro ujasnění problematiky se zabývám také identifikací bezpečnostních rizik, která mohou vést ke vzniku mimořádných událostí a charakterizuji nejen mimořádnou událost, ale také jednotlivé skupiny rizik. Na základě těchto specifikací se ve své práci věnuji vymezení působností a pravomocí jednotlivým orgánům státu v celém systému, zejména při přípravě na řešení mimořádných událostí a poté obdobně vymezení působností a pravomocí jednotlivým orgánům územních samosprávných celků. Na základě provedených analýz ve své práci zmiňuji problémy, které se vyskytují v řešené problematice zejména při praktickém uplatnění jednotlivých právních norem. Pro zabezpečení jednotného postupu při přípravě na řešení mimořádných událostí je nutné sjednotit a upřesnit ve stávající legislativě zejména pojmy, doplnit kompetence a odpovědnosti některým prvkům bezpečnostního systému ČR, zejména obcím s rozšířenou působností a dořešit nejednotnou územní působnost některých spolupůsobících složek integrovaného záchranného systému.cze
dc.format67s., 10 s. obr. příloh
dc.format67s., 10 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectBezpečnostní rada státucze
dc.subjectbezpečnostní systém státucze
dc.subjecthavarijní plánovánícze
dc.subjectintegrovaný záchranný systémcze
dc.subjectmimořádná událostcze
dc.subjectochrana obyvatelstvacze
dc.subjectNational Security Councileng
dc.subjectnational security systemeng
dc.subjectemergency planningeng
dc.subjectIntegrated Rescue Systemeng
dc.subjectextraordinary eventeng
dc.subjectprotection of populationeng
dc.titleČinnost orgánů státu a orgánů územních samosprávných celků při přípravě na řešení mimořádných událostícze
dc.title.alternativeAction of public and municipality bodies during the preparation for emergency event solutionseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag7212
dc.description.abstract-translatedWithin the state safety sector are determined fields of activities and authorities for emergency situation preparation and solution for individual state bodies in accordance with valid legal directives in Czech Republic. The main goal of this Bachelor’s work is to analyze the present safety system in Czech Republic and legal boundaries determining state bodies and municipality bodies’ preparation in order to solve relevant emergency events. The following part is aimed at verifying if present legal boundaries, personnel and material preparation are sufficient for ensuring the state safety system basic assignments performance. The analysis of safety system laws and documents valid in Czech Republic and own safety system analysis in sense of showing legislation development and valid legal standards are presented in individual articles of this Bachelor’s work. To make these problems clear the identification of safety risks leading to emergency event creation there are characterized terms of emergency event and individual groups of possible risks. On the basis of these specifications in this work the attention was aimed at determination of system state bodies and municipality bodies’ fields of activities and authorities, mainly in phase of emergency event preparation and solution. The problems existing in this field mainly occurring in practical usage of individual legal standards are stated in this work on the basis of analysis results. It is essential if legislation terms are unified and cleared and power and responsibilities refilled to some bodies of security system of Czech Republic, mainly villages with widened field of activity and resolved not unified territorial authority of concurring bodies of integrated rescue systems in order to secure the unified procedure of emergency events preparation and solution.eng
dc.date.accepted2007-06-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAplikovaná radiobiologie a toxikologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programBiofyzikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠvejcarová, Milena
dc.description.defenceObhajoba bakalářské práce: Prezentace bakalářské práce "Činnost orgánů státu a orgánů územních samosprávných celků při přípravě na řešení mimořádných událostí" Přečteny posudky vedoucího práce RNDr. Majzlíkové a oponenta Mgr. Švejcarové. 1. Jaké jsou hlavní úkoly spolupráce s orgány Evropské unie v oblasti ochrany obyvatelstva. 2. Jaké je postavení a úkoly Policie ČR v krizovém řízení? Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam