Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBrabcová, Iva
dc.contributor.authorBambasová, Radka
dc.date.accessioned2021-12-03T06:59:19Z
dc.date.available2021-12-03T06:59:19Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-09-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17562
dc.description.abstractSestra manažerka je osoba, která je pověřena řídit skupinu pracovníků a je zodpovědná za výsledek skupiny.V práci sestry manažerky konflikty byly, jsou a budou. Jsou to konflikty malé i velké, ale především jsou to konflikty personální. Ty rozdělujeme na intrapersonální, interpersonální, skupinové a meziskupinové. Z pohledu psychologického můžeme uplatnit i rozdělení na konflikty představ, názorů, postojů a zájmů.Problém není v tom, že konflikt je, ale jak vzniklý konflikt sestra manažerka řeší, zvládá. Správná strategie a taktika nám zaručuje úspěšné zvládnutí konfliktu a poskytnutí adekvátní ošetřovatelské péče ke spokojenosti klienta. Způsob vedení je úzce spojen s osobností manažerky. Důležitá je též její připravenost do pozice sestry manažerky či následné vzdělávání v řízení a vedení. Cílem této práce bylo zjistit zda interpersonální konflikty patří v práci sestry manažerky k nejčastějším konfliktům. Dalším vytýčeným cílem bylo zjištění, jaký styl řízení sestra manažerka nejčastěji využívá při vedení svých podřízených a při konfliktních situacích. Posledním cílem této práce pak bylo zjistit, zda sestra manažerka byla dostatečně připravena na zvládání konfliktů při jmenování do funkce. Pro svou práci jsem oslovila sestry pracující v Nemocnici České Budějovice a.s. a Nemocnici Písek a.s. na pozici sestry manažerky. Informace nezbytné pro dosažení vytýčených cílů a hypotéz jsem získala metodou dotazování a sběr dat jsem provedla technikou dotazníku. Hypotézou č.1 zda k nejčastějším konfliktům v práci sestry manažerky patří interpersonální konflikty, jsem si chtěla ověřit domněnku, že v profesním životě sestry manažerky převládají tyto konflikty. Tato hypotéza byla potvrzena. Hypotézou č. 2 zda sestry manažerky upřednostňují demokratický styl vedení, jsem sledovala styly vedení sester manažerek a zde byla hypotéza opět potvrzena. Hypotézou č.3 Sestry manažerky nejsou dostatečně připraveny na řešení konfliktů při nástupu do funkce, jsem chtěla potvrdit, problém dnešního zdravotnictví, kde je nedostatek vyškoleného personálu na pozici sester manažerek. Sami manažerky potvrdily svoji nepřipravenost při nástupu do funkce.Tato hypotéza se mi opět potvrdila. Ráda bych výsledek prezentovala prostřednictvím odborných přednášek a článků v odborném tisku. Též bych ho ráda nabídla vrcholnému managementu nemocnic pro optimalizaci řešení konfliktů na jednotlivých pracovištích a pro zlepšení připravenosti sester manažerek na tuto pozici.cze
dc.format66
dc.format66
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectinterpersonální vztahycze
dc.subjectřízení-vedenícze
dc.subjectsestra manažerkacze
dc.subjectstyl vedenícze
dc.subjecthumen relationseng
dc.subjectleadeng
dc.subjectconflicteng
dc.subjectnurse-managereng
dc.subjectstyle of managingeng
dc.titleKonflikt v práci sestry manažerkycze
dc.title.alternativeConflicts at work of managing nurseeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag7407
dc.description.abstract-translatedNurse-manager is a person, who supervises a group of workers and is responsible for the work progress. There are always conflicts that a nurse-manager has to deal with. Most of the conflicts are of a personal character. One can divide these conflicts into intrapersonal, interpersonal, group and inter-group ones. From the psychological point of view conflicts can be divided into imagination-, opinions-, attitude- and interest-ones. The point is not in the conflict itself but in the way the nurse-manager copes with it. Choice of a right strategy can guarantee a successful conflict resolution and proper care for patients. Relationship management depends mostly on the manager personality. Also her skills and abilities matter. The goal of this paper was to find out whether interpersonal conflicts are the most common ones the nurse-manager has to deal with. The second goal was to describe the way the nurse manager leads people during conflict resolutions. The last but not least goal of this work was to find out if the nurse-manager had been skilled for the conflict resolutions before she started her job. To get data for my work I distributed questionnaires among nurse-managers from hospitals in Ceske Budejovice and Pisek. Upon collected information three hypotheses were formulated: Firstly, interpersonal conflicts are common in the profession of a nurse-manager. This hypothesis was confirmed. All conflicts depend on the people involved in the conflict. Secondly, nurse-managers pursue a democratic style of managing. This hypothesis was confirmed. Finally, nurse-managers are not fully trained for conflict resolutions before they start their job. This hypothesis was also confirmed. Most of the interviewed nurse-managers admitted that they do not know the right procedure during conflict resolutions. I would like to present my work during seminars, presentations and articles in the press. I would also like to offer my paper to the top management in hospitals where they can use it as a guide for better conflict resolution and for training purposes.eng
dc.date.accepted2007-10-02
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNěmcová, Olga
dc.description.defencePrůběh obhajoby bakalářské práce: Téma bakalářské práce: Konflikty v práci sestry manažerky Otázky: 1. Co Vás nejvíce překvapilo při vyhodnocování výsledků výzkumu? Studentka: sestry nejsou motivovány a ani nemotivují 2. Proč práce obsahuje gramatické chyby? 3. Nebyla korektura práce? (chyby zásadní) 4. Co Vás vedlo k volbě tématu? Studentka: zvolila si téma, které bylo vypsáno KOS - sama pracuje ve vedoucí funkci 5. Hrubé gramatické chyby by práce neměla obsahovat. Co je styl ,,Kilimanžaro"? Studentka: odkazuje na literaturu 6. Ovlivnilo výsledky šetření věk a vzdělání respondentů? Studentka: výsledky jsou srovnatelné (bez výrazných rozdílů) 7. Vysvětlete pojem ,,práce s klientem" ? Studentka: adekvátně reaguje Klasifikace: Dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam