• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Problematika šikany z pohledu školních metodiků v Českých Budějovicích

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (432.1Kb)
    Posudek vedoucího práce (975.1Kb)
    Posudek oponenta práce (1.183Mb)
    Datum
    2007
    Autor
    Svobodová, Vendula
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Tématem celé práce byla šikana. Přesný název práce zní: Problematika šikany z pohledu školních metodiků v Českých Budějovicích. Cílem práce bylo zjistit, znalosti školních metodiků v problematice šikany, dále účelnost řešení, plnění minimálního preventivního programu a efektivitu primární prevence. Současný stav byl čerpán z odborné literatury. Je v něm popsána šikana, její vývojová stádia, formy, oběť, agresor, postupy řešení, primární prevence, funkce školního metodika, minimální preventivní program. V práci byl použit kvalitativní výzkum, kde nástrojem sběru dat byl polostandardizovaný rozhovor. Rozhovor obsahoval 39 otázek, které se týkaly šikany, výskytu šikany na základních školách, minimálního preventivního programu a primární prevence. Výzkumný vzorek tvořilo 5 školních metodiků ze základních škol v Českých Budějovicích. Z výzkumu vyplynulo, že respondenti nemají dostatečné odborné informace týkající se problematiky šikany. Neznají přesné definice šikany, její vývojová stádia a hlavní zásady pří řešení šikany. Pozitivum je, že respondenti potvrzují výskyt šikany na jejich škole. Znamená to, že se neotáčí k tomuto problému zády. Respondenti vědí, co je minimální preventivní program a řídí se jím. Primární prevence je podle nich nedostatečná. Z výsledků vyplynula nutnost dalšího vzdělávání školních metodiků v problematice šikany. Dále také potřeba více efektivních primárních prevencí. Tato práce může být v praxi využita pro získání, či doplnění odborných znalostí týkajících se problematiky šikany. Díky popsanému postupu řešení šikany může být také použita jako instruktáž.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17637
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV