• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Multikulturní přístup sester k čínské minoritě

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1009.Kb)
    Posudek vedoucího práce (396.1Kb)
    Posudek oponenta práce (349.8Kb)
    Datum
    2007
    Autor
    Zapletalová, Květa
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Tato práce je orientována na několik oblastí úzce spolu souvisejících. Byla vypracována s cílem zjistit, jak je etnické klima v České republice vnímáno sestrami, jaký mají názor na výuku multikulturního ošetřovatelství a zda se liší názory vysokoškolsky vzdělaných sester od středoškolsky vzdělaných. Byla stanovená 1. hypotéza, že výše dosaženého vzdělání ovlivňuje názor na nutnost multikulturního přístupu při ošetřování klientů jiných národností. Dalším cílem výzkumu byla monitorace znalostí sester v oblasti multikulturního ošetřovatelství a jejich přípravy na setkání s klientem jiného etnika. Zda se v této přípravě uplatňuje zavádění ošetřovatelských modelů. Multikulturní vzdělávání je na školách sice již zavedeno, chybí ale analýzy jejího efektu v praxi. S procesem povinného celoživotního vzdělávání jsou sice sestry nespokojeny, zejména kvůli nedobrovolnosti systému, je to ale způsob, jakým si mohou doplnit znalosti ve škole nenabyté, zejména starší sestry. Poslední část výzkumu zkoumala, jaké jsou znalosti sester o Číňanech a specifikách ošetřovatelské péče o čínské klienty. Opět se hodnotily rozdíly mezi vysokoškolsky a středoškolsky vzdělanými sestrami. Pro tuto část byla stanovena 2. hypotéza, že sestry nemají vědomosti o zvláštnostech péče o čínské klienty a je rozdíl mezi znalostmi vysokoškolsky a středoškolsky vzdělaných sester. Shromažďování dat probíhalo kvantitativní metodou pomocí dotazníku. Pro hodnocení statistické významnosti výsledků byl použit Pearsonův {ω}-kvadrát test, {ω} -kvadrát test metodou maximální věrohodnosti a Fisherův exaktní test. Statistická analýza potvrdila 1. hypotézu a nepotvrdila 2. hypotézu. Tato práce ukázala na nutnost multikulturního vzdělávání již, minimálně, na úrovni středních škol. Nutnost v podněcování studentů v zájmu o cizí kultury. Má práce také ukázala, že specifika péče o čínské klienty není mezi sestrami příliš známá, hypoteticky proto, že chybí exaktní literatura, věnovaná této minoritě, žijící v České republice.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17649
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV