Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHošek, Josef
dc.contributor.authorKarlovcová, Petra
dc.date.accessioned2021-12-03T07:02:11Z
dc.date.available2021-12-03T07:02:11Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-05-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17665
dc.description.abstractAnotace Grafomotorika je celé spektrum psychomotorických činností, které jedinec vykonává při psaní. Odborné rozpoznání grafomotorických obtíží vyplývajících z odchylek ve vývoji jemné motoriky mohou potvrdit zkušení odborní pracovníci pedagogicko-psychologických poraden a speciálně pedagogických center na základě komplexního vyšetření. U dítěte s grafomotorickými obtížemi je nutná aktivní práce, pozorování dítěte při práci a používání rozmanitého materiálu. Intenzivní procvičování motoriky a grafomotoriky a odstraňování grafomotorických obtíží pomocí zaměření specifické reedukační činnosti vede k podstatnému zlepšení úrovně grafomotorických dovedností. Celá výzkumná část diplomové práce je postavena na kvantitativním typu výzkumu. Podklady pro výzkum byly získány z dotazníků a anamnéz dětí. Byly dotazováni rodiče a učitelé žáků z druhého a třetího ročníku základní školy ve Všerubech. Informace o dětech ze specializované třídy byly získány ve spolupráci s pracovníkem Pedagogicko psychologické poradny. Výběrový soubor čítal 24 dětí z druhé třídy základní školy a 21 dětí ze třetí třídy základní školy a 15 dětí z druhé a 10 dětí z třetí specializovaných tříd pro žáky se zdravotním postižením. Cílem teoretické části diplomové práce bylo nastínit obecné informace a vytvořit ucelený náhled na problematiku specifických poruch učení a především grafomotoriky. Cílem výzkumné části bylo vlastní porovnání grafomotorických projevů u dětí navštěvujících běžnou třídu základní školy s projevy u dětí ze třídy specializované. Před výzkumem byly stanoveny dvě hypotézy, které se měly na základě výzkumu potvrdit nebo vyvrátit.cze
dc.format93s,16s
dc.format93s,16s
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectgrafomotorikacze
dc.subjectspecifické poruchy učenícze
dc.subjectreedukacecze
dc.subjectintegracecze
dc.subjectspecializované třídy motorikacze
dc.subjectdiagnostikacze
dc.subjectgraphomotoricseng
dc.subjectspecific learning defectseng
dc.subjectreeducationeng
dc.subjectspecialized classeseng
dc.subjectintegrationeng
dc.subjectmotoricseng
dc.subjectdiagnosticseng
dc.titleRozvoj grafomotoriky dětí ve třídě zřizované pro žáky se zdravotním postižením a v běžné třídě na základní školecze
dc.title.alternativeDevelopment of grafomotoric skills of children in the special class established for health affected pupils and children in the normal class at elementary school.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag6793
dc.description.abstract-translatedDevelopment of grafomotoric skills of children in the special class established for health affected pupils and children in the normal class at elementary school. Graphomotorics is the whole spectrum of psychomotorical activities which one does while writing. Professional recognition of graphomotorical defects which result from deviations in the evolution of fine motorics can be confirmed only by experienced specialists. Children with these defects must be regularly involved in fun activities such as manual works with various materials. Intensive repetition of motorics and graphomotorics lead to essential improvement of graphomotorical skills. Boys are approximately three times more affected by a specific learning defects than girls. All of the research is based on quantitative type of investigation. The foundations of research were obtained from questionnaire and anamneses of children and also from dialogue with the class teacher. The parents and teachers of 2nd and 3rd class of elementary school in the town of Vseruby were asked. Information about children from the specialized class was obtained in cooperation with an employee of Pedagogical & Psychological Institute. The observed set of children consisted of 24 children from 2nd and 21 children from 3rd class of an ordinary elementary school and also15 children from 2nd and 10 children from 3rd specialized class for affected pupils. The main objective of the theoretical part of the research was to summarize the state of the art. The main objective of the practical part of the research was the comparison of graphomotorical behavior of children attending ordinary and specialized classes. Two hypothesis were set up at the beginning of research. The results the of research were compared to these hypotheses and summarized in the conclusion.eng
dc.date.accepted2007-06-26
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osobycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVedralová, Zuzana
dc.description.defenceObhajoba: Diplomová práce se opírá o aktuální odborné zdroje a teoretická část práce tvoří vynikající základnu pro praktickou část práce. Cíl práce, hypotézy a metodika spolu korespondují. Výsledky práce přispěly ke zjištění, která jsou pro odborníky předvídatelná, ale doposud nebyla objektivně potvrzena. Tento fakt je přínosem diplomové práce. Studentka prezentovala diplomovou práci adekvátním způsobem a při využití PowerPoint. Na otázky členů komise odpovídala argumentačně. Vysvětlila specifika potřebná pro práci učitele s dítětem s grafomotorickými obtížemi. Studentka upozornila na pozitivní vliv specializovaných tříd.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam