Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKoppová, Věra
dc.contributor.authorVomočilová, Michaela
dc.date.accessioned2021-12-03T07:02:16Z
dc.date.available2021-12-03T07:02:16Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-05-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17677
dc.description.abstractMá diplomová práce se zabývá výchovně vzdělávacím procesem u žáků s Rettovým procesem. V teoretické části se věnuji samotnému Rettovu syndromu, jeho etiopatogenezi, klinickému obrazu, průběhu a typy. Nejpodrobněji se zabývám terapií, zmiňuji léčebné a pedagogické prostředky. V praktické části jsou stanoveny tři cíle: zjistit počet žáků s Rettovým syndromem v České republice a zařízení, ve kterých jsou vzděláváni; popsat výchovně vzdělávací proces u jednotlivých žáků v daném zařízení; zpracovat kazuistiky dvou žáků s Rettovým syndromem a na nich ukázat individuální výchovně vzdělávací proces každého z nich. Dle mého zjištění je v České republice 24 dívek s Rettovým syndromem a vzdělávány jsou ve speciálních základních a mateřských školách. Byl vytvořen popis výchovně vzdělávacího procesu u těchto dívek, v mnohém mají stejné podmínky (individuální vzdělávací plán, přítomnost asistenta ve třídě, individuální přístup), výraznější rozdíly jsou v nabídce aktivit, specifických metod, ale i v péči lékařů a jiných specialistů. Byly zpracovány kazuistiky a konkrétní výchovně vzdělávací proces u dvou dívek. Všechny tři cíle mé práce byly splněny. Z mého výzkumu vyplývá, že dívky jsou nejčastěji vzdělávány podle Rehabilitačního vzdělávacího programu pomocné školy a jsou v autistických třídách nebo ve třídách žáků s kombinovaným postižením, ve speciálních základních a mateřských školách. Nepotvrzuji tedy ani jednu ze stanovených hypotéz: existuje specifický výchovně vzdělávací program pro žáky s Rettovým syndromem; existují speciální třídy, školy se zaměřením na Rettův syndrom.cze
dc.format112 s.
dc.format112 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectRettův syndromcze
dc.subjectvýchovně vzdělávací procescze
dc.subjectporuchy autistického spektracze
dc.subjectindividuální vzdělávací pláncze
dc.subjectRett syndromeeng
dc.subjecteducational learning processeng
dc.subjectautistic spectrum disorderseng
dc.subjectindividual educational planeng
dc.titleVýchovně vzdělávací proces u žáků s Rettovým syndromemcze
dc.title.alternativeEducational learning process of the students with Rett syndromeeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag6810
dc.description.abstract-translatedMy diploma thesis is focused on educational and pedagogical process of students with Rett Syndrome. In its theoretic part, I describe Rett Syndrome as a clinical picture and a diagnostics and a therapy. The practical part of the thesis focuses on three main aims: to determine a certain number of students with Rett Syndrome in the Czech Republic, further to discover these students’ educational and pedagogical process, and finally, to demonstrate a concrete form of this process on two casuistries. All of aims were realized. What follows from my survey is that the students are mostly educated according to the educational Rehabilitation program used for remedial schools; this means that no specific educational and pedagogical program for the children with Rett Syndrome has been created so far. According to my observation, the girls are schooled in autistic classes or in classes of children with combined handicaps, also in special elementary schools and preschool institutions.eng
dc.date.accepted2007-06-26
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osobycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVlášková, Libuše
dc.description.defenceObhajoba: Diplomantka poukázala na závažnost pervazivní vývojové poruchy, na její důsledky, terapii a socializací dětí s dg. Rettový syndrom. Dotazníkovou technikou a rozhovorem seš specialisty získala relevantní data pro naplnění stanovených cílů. Přínosem práce je nástin možných terapeutických postupů v rámci komplexní péče. Autorka zdůraznila znalost teoretických východisek, individuální přístup a nedostatečnou publikaci v této oblasti. Oponentka ocenila výběr témata s odkazem na zviditelnění osob s touto dg. Z komise byl vznesen dotaz, jak si studentka vysvětluje malou informovanost mezi odbornou veřejností v Praze kontra ostatní zmiňované regiony.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam