dc.contributor.advisor | Koppová, Věra | |
dc.contributor.author | Vomočilová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T07:02:16Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T07:02:16Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-05-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17677 | |
dc.description.abstract | Má diplomová práce se zabývá výchovně vzdělávacím procesem u žáků s Rettovým procesem. V teoretické části se věnuji samotnému Rettovu syndromu, jeho etiopatogenezi, klinickému obrazu, průběhu a typy. Nejpodrobněji se zabývám terapií, zmiňuji léčebné a pedagogické prostředky.
V praktické části jsou stanoveny tři cíle: zjistit počet žáků s Rettovým syndromem v České republice a zařízení, ve kterých jsou vzděláváni; popsat výchovně vzdělávací proces u jednotlivých žáků v daném zařízení; zpracovat kazuistiky dvou žáků s Rettovým syndromem a na nich ukázat individuální výchovně vzdělávací proces každého z nich.
Dle mého zjištění je v České republice 24 dívek s Rettovým syndromem a vzdělávány jsou ve speciálních základních a mateřských školách. Byl vytvořen popis výchovně vzdělávacího procesu u těchto dívek, v mnohém mají stejné podmínky (individuální vzdělávací plán, přítomnost asistenta ve třídě, individuální přístup), výraznější rozdíly jsou v nabídce aktivit, specifických metod, ale i v péči lékařů a jiných specialistů. Byly zpracovány kazuistiky a konkrétní výchovně vzdělávací proces u dvou dívek. Všechny tři cíle mé práce byly splněny.
Z mého výzkumu vyplývá, že dívky jsou nejčastěji vzdělávány podle Rehabilitačního vzdělávacího programu pomocné školy a jsou v autistických třídách nebo ve třídách žáků s kombinovaným postižením, ve speciálních základních a mateřských školách. Nepotvrzuji tedy ani jednu ze stanovených hypotéz: existuje specifický výchovně vzdělávací program pro žáky s Rettovým syndromem; existují speciální třídy, školy se zaměřením na Rettův syndrom. | cze |
dc.format | 112 s. | |
dc.format | 112 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Rettův syndrom | cze |
dc.subject | výchovně vzdělávací proces | cze |
dc.subject | poruchy autistického spektra | cze |
dc.subject | individuální vzdělávací plán | cze |
dc.subject | Rett syndrome | eng |
dc.subject | educational learning process | eng |
dc.subject | autistic spectrum disorders | eng |
dc.subject | individual educational plan | eng |
dc.title | Výchovně vzdělávací proces u žáků s Rettovým syndromem | cze |
dc.title.alternative | Educational learning process of the students with Rett syndrome | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 6810 | |
dc.description.abstract-translated | My diploma thesis is focused on educational and pedagogical process of students with Rett Syndrome. In its theoretic part, I describe Rett Syndrome as a clinical picture and a diagnostics and a therapy. The practical part of the thesis focuses on three main aims: to determine a certain number of students with Rett Syndrome in the Czech Republic, further to discover these students’ educational and pedagogical process, and finally, to demonstrate a concrete form of this process on two casuistries. All of aims were realized.
What follows from my survey is that the students are mostly educated according to the educational Rehabilitation program used for remedial schools; this means that no specific educational and pedagogical program for the children with Rett Syndrome has been created so far. According to my observation, the girls are schooled in autistic classes or in classes of children with combined handicaps, also in special elementary schools and preschool institutions. | eng |
dc.date.accepted | 2007-06-26 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osoby | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Rehabilitace | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vlášková, Libuše | |
dc.description.defence | Obhajoba:
Diplomantka poukázala na závažnost pervazivní vývojové poruchy, na její důsledky, terapii a socializací dětí s dg. Rettový syndrom. Dotazníkovou technikou a rozhovorem seš specialisty získala relevantní data pro naplnění stanovených cílů. Přínosem práce je nástin možných terapeutických postupů v rámci komplexní péče. Autorka zdůraznila znalost teoretických východisek, individuální přístup a nedostatečnou publikaci v této oblasti. Oponentka ocenila výběr témata s odkazem na zviditelnění osob s touto dg.
Z komise byl vznesen dotaz, jak si studentka vysvětluje malou informovanost mezi odbornou veřejností v Praze kontra ostatní zmiňované regiony. | cze |