Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDolista, Josef
dc.contributor.authorMarková, Marie
dc.date.accessioned2021-12-03T07:02:18Z
dc.date.available2021-12-03T07:02:18Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-05-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17685
dc.description.abstractCílem práce je zjistit postoj studentů Středních zdravotnických škol Českých Budějovic a Ústí nad Labem k lidské důstojnosti na základě filozofického odkazu Dominika Pecky. Autorka se snaží pohlédnout na problematiku lidské důstojnosti v širších souvislostech, prostřednictvím rozboru filozoficko-antropologického díla Dominika Pecky.Přes rychlý rozvoj společnosti, vědy a techniky je důležité nezapomenout na hodnotu člověka v běžném životě. Nezaměnitelný význam má důraz na její zachovávání zvláště v pomáhajících profesích, zejména v sociálních službách a ve zdravotnictví. Práci lze využít především k sebereflexi a podpoře etického cítění při pedagogické práci na středních zdravotnických školách.cze
dc.format97 s.
dc.format97 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectLidská důstojnostcze
dc.subjectDominik Peckacze
dc.subjectFilozofická antropologiecze
dc.subjectEtikacze
dc.subjectInterrupcecze
dc.subjectTrest smrticze
dc.subjectHuman dignityeng
dc.subjectDominik Peckaeng
dc.subjectPhilosophical anthropologyeng
dc.subjectEthiceng
dc.subjectAbortioneng
dc.subjectThe Death Penaltyeng
dc.titleFilozofický pohled na člověka a lidskou důstojnost v odkazu Dominika Pecky ve srovnání s názory studentů středních zdravotnických školcze
dc.title.alternativePhilosophical view on man and man's dignity in the work of Dominik Pecka compared to opinions of students from SZŠ (intermediate medical school).eng
dc.title.alternative-cze
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag6847
dc.description.abstract-translatedThe aim of this work is to find out the attitude of the students from the medical intermediate schools in České Budějovice and Ústí nad Labem about the dignity of man. The information is taken from the philosophical position of Dominik Pecka. Despite the rapid development of society, science and technology it is important to remember the value of man in common life. Human dignity as incommutable meaning has its impact, and maintaining that understanding is of benefit in helping professions such as social services and healthcare. The asset of this diploma work is to provide educators, primarily of the Intermediate Medical School, with a useful tool to help students understand and critic human ethics and develop an ethical empathy among student regarding man’s dignity. Using student respondents as the survey sample can help teachers understand contemporary students. The charted data can further serve for self-reflection of one's own behavior, persuasion and knowledge of matters in the ethical sphere.eng
dc.date.accepted2007-06-25
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osobycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVitoň, Jan
dc.description.defenceObhajoba diplomové práce: Téma: Filozofický pohled na člověka a lidskou důstojnost v odkazu Dominika Pecky ve srovnání s názory studentů středních zdravotnických škol. Otázky: 1) pohled na manželství u D. Pecky a současného mladého člověka 2) kultura D. Pecky a naší doby - rozpor? Harmonie? 3) Na kolik předpokládáte platnost a věrohodnost získaných informací? 4) V dotazníku se ptáte na seznámení s dokumenty - nezjišťovala jste znalost. 5) Procentuální stanovení hranice v rámci hypotézy Studentka odpověděla na položené dotazy 6) V dotazníku silně sugestivní otázky - resp. Odpovědi 7) Liší se názor studentů druhých a čtvrtých ročníků? Zjišťovala jste tuto skutečnost?cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam