dc.contributor.advisor | Dolista, Josef | |
dc.contributor.author | Marková, Marie | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T07:02:18Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T07:02:18Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-05-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17685 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je zjistit postoj studentů Středních zdravotnických škol Českých Budějovic a Ústí nad Labem k lidské důstojnosti na základě filozofického odkazu Dominika Pecky. Autorka se snaží pohlédnout na problematiku lidské důstojnosti v širších souvislostech, prostřednictvím rozboru filozoficko-antropologického díla Dominika Pecky.Přes rychlý rozvoj společnosti, vědy a techniky je důležité nezapomenout na hodnotu člověka v běžném životě. Nezaměnitelný význam má důraz na její zachovávání zvláště v pomáhajících profesích, zejména v sociálních službách a ve zdravotnictví. Práci lze využít především k sebereflexi a podpoře etického cítění při pedagogické práci na středních zdravotnických školách. | cze |
dc.format | 97 s. | |
dc.format | 97 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Lidská důstojnost | cze |
dc.subject | Dominik Pecka | cze |
dc.subject | Filozofická antropologie | cze |
dc.subject | Etika | cze |
dc.subject | Interrupce | cze |
dc.subject | Trest smrti | cze |
dc.subject | Human dignity | eng |
dc.subject | Dominik Pecka | eng |
dc.subject | Philosophical anthropology | eng |
dc.subject | Ethic | eng |
dc.subject | Abortion | eng |
dc.subject | The Death Penalty | eng |
dc.title | Filozofický pohled na člověka a lidskou důstojnost v odkazu Dominika Pecky ve srovnání s názory studentů středních zdravotnických škol | cze |
dc.title.alternative | Philosophical view on man and man's dignity in the work of Dominik Pecka compared to opinions of students from SZŠ (intermediate medical
school). | eng |
dc.title.alternative | - | cze |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 6847 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this work is to find out the attitude of the students from the medical intermediate schools in České Budějovice and Ústí nad Labem about the dignity of man. The information is taken from the philosophical position of Dominik Pecka. Despite the rapid development of society, science and technology it is important to remember the value of man in common life. Human dignity as incommutable meaning has its impact, and maintaining that understanding is of benefit in helping professions such as social services and healthcare. The asset of this diploma work is to provide educators, primarily of the Intermediate Medical School, with a useful tool to help students understand and critic human ethics and develop an ethical empathy among student regarding man’s dignity. Using student respondents as the survey sample can help teachers understand contemporary students. The charted data can further serve for self-reflection of one's own behavior, persuasion and knowledge of matters in the ethical sphere. | eng |
dc.date.accepted | 2007-06-25 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osoby | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Rehabilitace | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vitoň, Jan | |
dc.description.defence | Obhajoba diplomové práce:
Téma: Filozofický pohled na člověka a lidskou důstojnost v odkazu Dominika Pecky ve srovnání s názory studentů středních zdravotnických škol.
Otázky:
1) pohled na manželství u D. Pecky a současného mladého člověka
2) kultura D. Pecky a naší doby - rozpor? Harmonie?
3) Na kolik předpokládáte platnost a věrohodnost získaných informací?
4) V dotazníku se ptáte na seznámení s dokumenty - nezjišťovala jste znalost.
5) Procentuální stanovení hranice v rámci hypotézy
Studentka odpověděla na položené dotazy
6) V dotazníku silně sugestivní otázky - resp. Odpovědi
7) Liší se názor studentů druhých a čtvrtých ročníků? Zjišťovala jste tuto skutečnost? | cze |