Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKrykorková, Jana
dc.contributor.authorKohutová, Renáta
dc.date.accessioned2021-12-03T07:02:29Z
dc.date.available2021-12-03T07:02:29Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-05-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17718
dc.description.abstractAbstrakt: Zabývat se zdravím malých dětí je pro celou společnost velmi důležité. Práce je zaměřena na možný vliv chemických a toxických látek, které mohou každodenně ohrožovat zdraví dětí. V každé domácnosti s dětmi existuje mnoho potravin, výrobků, léků a také např. rostlin, které mohou děti ohrozit. Podle výzkumů (např.u mléka, vitamínu "A" či paracethamolu) jsou prokazatelně určité poživatiny pro děti v mnohých případech nevhodné. Také rostliny, které se doma běžně pěstují nebo keře, jež se vyskytují na zahradách mateřských škol, mohou být původcem zdravotních potíží malých dětí. Dalším důležitým prvkem v okolí dětí, který je rodiči zanedbáván, je materiál hraček. Druhá část práce je věnována průzkumu, který byl proveden na území karvinského regionu v 19 mateřských školách (MŠ). Pro potřeby práce byly vytvořeny dva soubory osob. Do prvního souboru bylo zahrnuto 87 pedagogických pracovníků, kteří v MŠ pracují. Druhý soubor čítal 155 rodičů, jejichž děti náhodně vybrané MŠ navštěvují. Rodičům i pedagogům byly položeny formou dotazníku podobné otázky, které se týkají znalostí z oblasti ochrany obyvatel. Hlavním tématem zde bylo nebezpečí úniku nebezpečných chemických látek. Otázkami byla prověřována teoretická schopnost dospělých osob v takových případech včas a hlavně správně reagovat a tím chránit sebe a především děti. U obou skupin je možné konstatovat, že znalosti z oblasti ochrany obyvatel jsou nedostačující. Většina respondentů (67 % učitelů a 57 % rodičů) by se nezachovala správně. Jen velmi malá část dotazovaných byla schopna jmenovat některé prostředky individuální ochrany. Tato výstupní data byla dále poskytnuta HZS MSK a budou použita jako podpůrný materiál pro vytvoření změn v informovanosti běžných občanů a zejména pedagogů v oblasti ochrany obyvatel. Jedním z možných přínosů práce je také vytvoření návrhu pomůcky pro lepší orientaci zasahujících příslušníků HZS u hendikepovaných občanů.cze
dc.format99 s, 3 s. příloh
dc.format99 s, 3 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDětské ochranné maskycze
dc.subjectDětské ochranné vakycze
dc.subjectOchrana obyvatelcze
dc.subjectToxické látky a děticze
dc.subjectprotection inhabitanteng
dc.subjectchild´s protective maskseng
dc.subjectchild´s protective bagseng
dc.subjecttoxic substances and childreneng
dc.titleNebezpečí intoxikací u malých dětí a připravenost školských zařízení při haváriích s únikem nebezpečných látekcze
dc.title.alternativeDanger of intoxication of small children and readiness of educational institutions in accidents with dangerous substances releaseeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag7323
dc.description.abstract-translatedAbstract: It is very important for the whole society to pay attention to the health condition of small children. The thesis is focused on a possible effect of chemical and toxic substances which may endanger child’s health every day. In every house with children there are many types of food, products, medicine, or also plants which can endanger children. According to the research (e.g. with milk, vitamin A or paracethamol) there are provable food items unsuitable for children in many cases. Also house plants or bushes commonly grown at home or at yards in pre-schools may also be a cause of health problems of small children. Another important aspect, which is often neglected by parents, is a material that the toys are made of. The second part of the thesis is devoted to the research which was carried out at the territory of Karviná region in 19 pre-schools (PS). There were two files of entities designed for the needs of the thesis. In one file there are 87 pedagogical workers who are employed in pre-schools. The second file covers 155 parents whose children attend randomly selected pre-schools. Both parents and pedagogical workers were asked similar questions in the form of questionnaire, which are related to the information from the area of civilian protection. The main topic here was the danger of hazardous chemical substances release. These questions were to test theoretical competence of adults to react in proper way in such cases, immediately and correctly, thus protecting themselves and children mainly. The conclusion with both groups is that the knowledge from the area of civilian protection is insufficient. Most of the respondents (67 % of teachers and 57 % of parents) would not react in a correct way. Only a very little part of the questioned persons was able to name some of the tools of the individual protection. These outcomes were then handed to the Fire Rescue Brigade of the Moravian-Silesian Region, and they will be used as support material for making changes in the system of information for citizens, and especially pedagogy workers in the area of civilian protection. One of the possible benefits of this thesis is also a creation of an education aid for the officers in duty with handicapped citizens.eng
dc.date.accepted2007-06-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineKrizová radiobiologie a toxikologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programBiofyzikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePatočka, Jiří
dc.description.defenceObhajoba diplomové práce: Prezentace diplomové práce studentem v Power Pointu Přečteny posudky vedoucího práce a oponenta, položeny otázky, které student zodpověděl: 1. Vzhledem k závěrům vyplývajícím z dotazníků, by mne zajímalo, zda jste řešila otázku proškolení pedagogů v mateřských školách pracovníku z odboru pro ochranu obyvatelstva HZS kraje. 2. S jakou reakcí jste se setkala při navržení možnosti využití nálepky pro handicapované občany. Je její uplatnění v praxi reálné? Oponent diplomové práce neměl žádné otázky Otázky a připomínky komise: - Kdy je možné použití ochranných masek? - Co řeší evaluační plány a pořádní poplachové směrnice v MŠ? - Jak byste navrhla improvizovanou ochranu dětí v MŠ? - Mechanismus toxického účinku propanbutanu. Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam