Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorIra, Vladimír
dc.contributor.authorLepič, Jiří
dc.date.accessioned2021-12-03T07:50:58Z
dc.date.available2021-12-03T07:50:58Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-05-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17763
dc.description.abstractV předložené bakalářské práci jsem se zaměřil na volnočasové aktivity dětí základních škol praktických a základních škol speciálních. Z teoretických východisek jednoznačně vyplývá, že smysluplné využití volného času mládeže je podmíněno mnoha faktory. Z odborné literatury je známo, že důležitou roli sehrávají jednak hodnoty a postoje, ale také prostředí, ve kterém mládež vyrůstá. Cílem bakalářské práce bylo zjišťování zda jsou rodiče dětí základních škol praktických a základních škol speciálních v Písku, Strakonicích a Milevsku dostatečně informováni o organizacích zabývajících se volnočasouvou aktivitou. Dále jsem se v této práci zaměřil na počet dětí, které se věnují organizovaným volnočasovým aktivitám a ve kterých organizacích tyto aktivity vykonávají. K výzkumu jsem použil tři druhy dotazníků. První dotazník byl určen pro rodiče dětí základních škol praktických a základních škol speciálních, druhý dotazník byl určen pro zaměstnance základních škol praktických a základních škol speciálních a třetí pro zaměstnance organizací zabývající se volnočasovou aktivitou. Výsledky, které jsem díky dotazníkům měl k dispozici jsem poté statisticky zhodnotil. Mnou sebraná data v Písku, Strakonicích a Milevsku vyvrátila hypotézu číslo jedna. Hypotéza číslo dva byla potvrzena v první části a ve druhé časti byla vyvrácena. Z vyhodnocených výsledků vyplývá následující závěr. Rodiče dětí základních škol praktických a základní škol speciálních v Písku, Strakonicích a Milevsku jsou nedostatečně informováni o organizacích nabízejících volnočasovou aktivitu. Tento fakt zapříčiňuje to, že děti základních škol praktických a základních škol speciálních navštěvují v nadpoloviční většině pouze zájmové kroužky pořádané školou i přes to, že by mohli vybírat z daleko širšího spektra zájmových kroužků, jelikož jejich rodiče jsou ochotni za tyto aktivity zaplatit potřebné finanční prostředky.cze
dc.format108 s., 11 s. obr. příloh.
dc.format108 s., 11 s. obr. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMentální retardacecze
dc.subjectmentální postiženícze
dc.subjectvolný čascze
dc.subjectdítě s mentálním postiženímcze
dc.subjectvolnočasové aktivitycze
dc.subjectzákladní škola praktickácze
dc.subjectzákladní škola speciálnícze
dc.subjectMental retardationeng
dc.subjectmental illnesseng
dc.subjectleisureeng
dc.subjectmentally ill childeng
dc.subjectleisure time activitieseng
dc.subjectpractical primary schooleng
dc.subjectspecial primary school.eng
dc.titleVolnočasové aktivity dětí základních škol speciálních a základních škol praktickýchcze
dc.title.alternativeLeisure time activities of children at special basic school and practical basic school.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag10027
dc.description.abstract-translatedThe present Bachelor Paper is focused on leisure time activities of the pupils of primary schools - both practically-oriented primary schools and the special ones. As follows quite unambiguously from the theoretical assumptions, a meaningful use of leisure time by youth is affected by a number of factors. Literature specializing in the subject tells us a major role is played by the system of values and attitudes, but no less by the milieu where the youngsters are brought up. The Paper aimed to find out whether the parents of pupils attending the practical and special schools in Písek, Strakonice and Milevsko knew enough about organizations catering to the leisure time of children. Moreover, the Paper investigated the number of children engaged in the offered activities and examined the organizations they went to to spend their free time. The survey relied on three types of questionnaires: the first one was intended for parents of children going to the practical and special primary schools; the second one for employees of these schools; and the third one was designed for employees of organizations involved in providing the free time activities. The results returned in the questionnaires were then treated to statistical evaluation. Data obtained in Písek, Strakonice and Milevsko disproved my first hypothesis. My second hypothesis was proved true in its first part, but disproved in the second part. The results thus evaluated lead to this conclusion: parents of pupils attending the practical and special primary schools in Písek, Strakonice and Milevsko are not sufficiently informed on organizations catering to the leisure time of children. Attributable to this lack of information is the fact that most of pupils at the practical and special primary schools attended only hobby groups organized by the schools though they could choose from many more such hobby groups as their parents were ready to pay for them.eng
dc.date.accepted2008-06-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠvestková, Renata
dc.description.defenceStudent srozumitelně prezentoval obsah bakalářské práce, zodpověděl otázky položené zkušební komisí; diskuse k otázkám metodologie výzkumu: výběru souboru, potvrzení či vyvrácení hypotézcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam