Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKříž, Josef
dc.contributor.authorFicalová, Barbora
dc.date.accessioned2021-12-03T07:51:10Z
dc.date.available2021-12-03T07:51:10Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-05-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17803
dc.description.abstractTéma mé bakalářské práce ''Agresivita dětí a mládeže'' se stává v dnešní době stále diskutovanějším. Jedním z důvodů, proč tomu tak je, je zcela jistě stále větší mediální zájem o tuto problematiku. Případy dětské agresivity jsou velmi často prezentovány v televizních a novinových zprávách i na internetu. Za alarmující je považováno hlavně to, že věková hranice dětí, které se projevují agresivně, se posouvá stále níž. Teoretická část práce je zaměřena převážně na patologickou formu agresivity, na její dělení, druhy, příčiny a teorie vzniku. Neopomenutelná forma dětské agresivity je samozřejmě šikana, které je věnována celá jedna kapitola. S nově příchozími technologiemi se dnes šikana transformuje i do nových podob jako je například kyberšikana, která je v práci také okrajově zmíněna. Zjištění základních příčin dětské agresivity a vliv agrese na sociální adaptaci agresivního jedince, popřípadě problémy a důsledky, které agresorovi jeho jednání způsobuje, jsou cíli mé práce. Výzkum proběhl ve výchovném ústavu, kam jsou umisťovány dívky od 15 do 18 let se závažnými poruchami chování a výchovnými problémy. Právě agresivita bývá u těchto dívek jedním z typických prvků chování. Nejedná se tedy o výzkum v běžné populaci. Pro zachování anonymity byla namísto rozhovoru použita dotazníková metoda a následné kvalitativní zpracování. Vzhledem k malému počtu dívek, které byly schopné nebo ochotné dotazník vyplnit, bylo kompletně vyplněno 10 dotazníků. Nejvýznamnějším výsledkem výzkumu bylo zjištění, že všechny dotazované dívky, které v současnosti uplatňují agresivní chování, byly v dětství samy vystaveny agresivitě, a to nejčastěji ve formě domácího násilí v primární rodině, ale i v ústavu nebo ve škole ze strany svých vrstevníků. Tyto rané zážitky ovlivňují pozdější aplikované vzorce chování a uznávané hodnoty. Lze tedy říci, že jedním z předpokladů pro harmonický vývoj dítěte, je správná výchova bez nadbytečného trestání a bez patologie v rodině.cze
dc.format59 s., 5 s. příloh
dc.format59 s., 5 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectagresorcze
dc.subjectdětská agresivitacze
dc.subjectpříčiny dětské agresivitycze
dc.subjectšikanacze
dc.subjectteorie agresivitycze
dc.subjectaggressoreng
dc.subjectaggression in childreneng
dc.subjectreasons of aggression in childreneng
dc.subjectbullyingeng
dc.subjecttheory of aggressioneng
dc.titleAgresivita dětí a mládežecze
dc.title.alternativeAggression in children and youtheng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag10126
dc.description.abstract-translatedThe topic of my thesis ''Aggression in children and youth'' has become a heavily discussed issue recently. One of the reasons for this fact is the increasing concern of media about the problems. Cases of children aggression are often presented in the television news, posted on the Internet or discussed in newspapers. The most alarming fact is the decreasing age of young aggressors. The theoretical section of my thesis is focused on the phenomenon of pathological aggression, its classification, forms, the theory of aggression and reasons for its origination. Bullying (peer abuse) is one of the most common forms of children and youth aggression and therefore I cover the issue in one entire chapter. Together with new technologies bullying is transformed into new forms such as cyberbullying which is also briefly mentioned in the thesis. The objectives of my thesis are to learn the causes of children and youth aggression, the influence of aggression on the social adaptation of an individual, problems and consequences of the aggressive behaviour. The research was conducted in an educational facility for young aggressors where teenage girls aged 15 - 18 years with serious behaviour disorders and educational problems are placed. The typical behavioural problem in these teenage girls is aggression. So I did not conduct the research in the prevailing population. To keep anonymity, instead of the interview method the questionnaire method and the obtained data analysis were used. Owing to the small number of teenage girls willing or able to fill in the questionnaires, 10 questionnaires were filled in correctly and completely. The most important finding of the research was the fact that all the teenage girls questioned, who show an aggressive behaviour, were themselves exposed to aggression in childhood, most often in the form of home violence in the primary family, but also in an educational facility or at school in the form of peer abuse. This early experience influences the later used behavioural formulas and recognized values. It is possible to say that the fundamental prerequisite for the harmonious development of a child is a good education with an absence both of excessive punishment and pathology in the family.eng
dc.date.accepted2008-06-24
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePrevence a rehabilitace sociální patologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJankovský, Jiří
dc.description.defencePrezentace práce na téma Agresivita dětí a mládeže Otázka vedoucího práce byla zodpovězena. Diskuse nad volbou metodiky - kvantita x kvalita Otázka: Souvislost mezi technologickým pokrokem a agresí dětí a mládeže. Problematika anonymity u diskusí na internetu. Připomínka: závěry práce vycházejí z teorie učení, ale v teoretické části se nevyskytuje. Kdo se v ČR zajímá o teorii agrese? Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam