Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPodhorská, Renata
dc.contributor.authorBrandejský, Miloš
dc.date.accessioned2021-12-03T07:51:12Z
dc.date.available2021-12-03T07:51:12Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-05-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17809
dc.description.abstractZdravotnická záchranná služba je základním členem integrovaného záchranného systému. Rozvoj záchranné služby a využití nových technologií umožňují velmi efektivně pomoct lidem při náhlé poruše zdraví. Sanitní vozidla jsou jedním z nejdůležitějších aspektů, které ovlivní péči o pacienta (klienta). Tato vozidla zabezpečují příjezd posádky na místo vzniku náhlého porušení zdraví v co nejkratší době, ochranu posádky, ochranu pacienta při převozu a svým vybavením a prostorem ovlivňují péči o pacienta. Pořizování těchto vozidel musí být odpovídající pro svou výjezdovou lokalitu, tedy místo kde a na jakém geomorfologickém podkladu se bude pohybovat, s ohledem na pasivní a aktivní bezpečnost vozu a na jeho technické parametry. Tato vozidla dále musí splňovat zákonné normy a normy uváděné výrobcem vozu. V dnešní době, kdy je trh naplněn vysokým počtem výrobců vozů se dává přednost vozům domácí značky a vozům značky Mercedes Benz a Volkswagen. Úpravci nabízejí širokou škálu nástaveb a vybavení dle požadavků cílového klienta. Cílem bakalářské práce bylo porovnat schopnosti vozů ve výjezdové lokalitě a zjistit využitelnost vozů zdravotnických záchranných služeb. Výzkumný soubor tvořili zaměstnanci zdravotnických záchranných služeb v Jihočeském kraji. Jihočeský kraj byl vybrán pro svou rozmanitost morfologie krajiny. Sběr dat byl proveden formou anonymního dotazníku. Celkový počet monitorované skupiny byl 107 respondentů, z toho 63 řidičů a 44 zdravotníků. V dotazníku respondenti odpovídali na otázky ohledně svých zkušeností s vozovým parkem zdravotnické záchranné služby. Výzkum probíhal od 4.dubna 2008 do 17.dubna 2008. Hypotéza 1 byla stanovena, že řidiči vozů zdravotnické záchranné služby dávají přednost vozům s klasickou nástavbou, byla potvrzena. Výsledky jsou kombinací dotazníku a diskuse s zaměstnanci zdravotnické záchranné služby. Hypotéza 2 byla stanovena, že zdravotničtí pracovníci zdravotnických záchranných služeb dávají přednost rozšířeným nástavbám, nebyla potvrzena. V 54% respondenti odpověděli, že mají dostatek místa ve voze s klasickou nástavbou a v 66% ve voze s rozšířenou nástavbou. Hypotéza 3 byla stanovena, že v městském provozu se používá k systému rendez vous osobních vozů, nebyla potvrzena. Z celkového počtu 107 respondentů odpovědělo 54%, že se ve městském provozu užívá osobních vozů, ale 15% odpovědělo, že vozů s nástavbou a 22% odpovědělo, že se systém rendez vous nepoužívá vůbec. Hypotéza 4 byla stanovena, že vozy s rozšířenou nástavbou mají dostatek prostoru pro výkony v přednemocniční neodkladné péči, byla potvrzena. Respondenti odpověděli, že je zde dostatek místa v 66% a v 10% odpověděli, že není. Z výsledků výzkumu vyplívá, že vozy využívané zdravotnickou záchranou službou patří mezi spolehlivé, kvalitní a bezpečné vozy bez ohledu na jejich firemní značku. Řidiči dávají přednost klasickým nástavbám, na které jsou již mnoho let zvyklí a u vozů s rozšířenou nástavbou vytýkají její zvětšenou šířku (zvětšená pouze zpětná zrcátka), pro kterou je zhoršen průjezd v hustém provozu, nebo v hustě zastavěných částech. Naopak zdravotničtí pracovníci sice potvrzují, že ve vozech s rozšířenou nástavbou je dostatek místa pro výkony v přednemocniční neodkladné péči, ale ve vozech s klasickou nástavbou mají více zkušeností a pro zdravotnický materiál sahají po paměti a ''naslepo''. Nové vozy s rozšířenou nástavbou mají jiné uspořádání a ještě si na ně zdravotníci tolik nepřivykli a i proto dávají přednost klasické nástavbě. Výsledky práce budou zveřejněny na nově vznikajících stránkách se zaměřením - zdravotnická encyklopedie, v sekci automobily.cze
dc.format60 s., 12 s. obr. příloh
dc.format60 s., 12 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvozycze
dc.subjectVolkswagen Transportercze
dc.subjectMercedes Benz Sprintercze
dc.subjectŠkoda Octaviacze
dc.subjectnástavbacze
dc.subjectzdravotnícicze
dc.subjectřidičicze
dc.subjecttechnikacze
dc.subjectvehicleseng
dc.subjectVolkswagen Transportereng
dc.subjectMercedes Benz Sprintereng
dc.subjectŠkoda Octaviaeng
dc.subjectbodyeng
dc.subjectmedical officereng
dc.subjectdriverseng
dc.subjecttechnologyeng
dc.titleVyužití vozidel na záchranných službách v České republicecze
dc.title.alternativeVehicle usage in emergency medical service stations in the Czech Republiceng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag10136
dc.description.abstract-translatedThe Emergency Medical Service (EMS) is one of the basic components of the Integrated Rescue System (IRS). The development of the EMS and the usage of new technologies enable an effective emergency management. Ambulances, the emergency service vehicles, are one of the most important aspects influencing the quality of care for a patient. These vehicles ensure the arrival of the EMS personnel on the site of a critical incident as soon as possible, the protection of the personnel, the protection of the patient during he transport and the equipment of ambulances and their size influence the care for a patient. Before the purchase of these vehicles the operation area, i.e. where and on what geological setting they will operate must be taken into account. Also the active and passive safety and technical parameteres must be taken into consideration. The vehicles must also comply with legal norms and norms declared by the manufacturer. Nowadays, when the market is filled with a great number of vehicle producers, vehicles made in the Czech Republic o and Mercedes Benz and Volkswagen are preferred. Specialist firms offer a wide range of car bodies and equipment tailored to the needs of the target client. The objective of the thesis was to compare the performance of vehicles in an operation area and to examine the efficiency of ambulances. The research set was formed by the personnel of the Emergency Medical Service stations in the South Bohemian region. The South Bohemian region was chosen for the diversity of the landscape morphology. The data were gathered by the questionnaire method, the research was anonymous. I set a group of 104 respondents - 63 drivers and 44 medical service providers. Questionnaires were composed of questions focused on the respondents´ experience with the ambulance fleet of the EMS. The research was conducted from 4th April to 17th April 2008. Four hypotheses were set: The hypothesis I - ambulance drivers prefer vehicles with a classical body, was confirmed. The results are a combination of a questionnaire and a discussion with the EMS personnel. The hypothesis II - ambulance drivers prefer vehicles with an enlarged body - was not confirmed. 54 % of respondents have enough room in ambulances with a classical body, 66 % have enough room in ambulances with an enlarged body. The hypothesis III - in the city traffic the rendez-vous system is being used - was not confirmed. According to 54 % of respondents out of the total number of 104 in the city transport cars are being used, but 15 % of respondents use ambulances with an enlarged body and 22 % of respondents never use the rendez-vous system. The hypothesis IV - ambulances with an enlarged body have enough room for emergency interventions in the prehospital emergency care - was confirmed. 66 % of respondents state that there is enough room in this type of an ambulance, 10 % state that there is not. The research data analysis shows that vehicles used by the EMS are reliable, quality and safety vehicles regardless of their make. Ambulance drivers prefer the vehicles with classical body because they are used to them. They criticise the vehicles with an enlarged body because of the increased width (only rear mirrors are bigger) which is the reason for slow passage in heavy traffic or through densely built-up sites. But the EMS providers prefer ambulances with classical body because they are used to the inner layout. The ambulances with an enlarged body have enough room for emergency interventions in the prehospital care but emergency care providers are not used to another inner layout. The results of my research will be published on newly formed websites - health care encyclopaedia - section automobiles.eng
dc.date.accepted2008-06-23
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZdravotnický záchranářcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeGutvirth, Jaroslav
dc.description.defenceStudentka uvedla, proč si práci vybrala, uvedla cíl práce, hypotézy, využití v praxi, byla připravena k odpovědím. Otázka vedoucího práce - Již jste se někdy zúčastnila porodu v domácnosti nebo jste ošetřovala rodičku po porodu doma? Máte vy sama představu, jak byste postupovala? Otázka oponenta - Jak by podle Vás měla vypadat výuka porodnictví pro zdravotnické záchranáře, aby v praxi neměli problémy s odvedením porodů? MUDr. Tuček - Kolik záchranářů odvedlo porod v terénu?cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam