Vztah pacient - záchranář
Abstrakt
Tato práce se zaměřuje na porozumění základů a přiblížení zásad správné komunikace. Cílem práce bylo zmapovat situace vztahu výjezdových posádek zdravotnické záchranné služby a ošetřovaných pacientů. Získaná data byla vytvořena na základě kvalitativní studie formou řízeného rozhovoru, který se vztahuje k daným problémům a okolnostem. Sběr dat probíhal v Českých Budějovicích, Táboře a Karlových Varech. Cílový a výzkumný soubor tvořilo devět zdravotnických záchranářů a devět pacientů ošetřených zdravotnickou záchrannou službou. Analýza devíti rozhovorů mapuje aspekty komunikačních dovedností zdravotnických záchranářů v oblasti přednemocniční neodkladné péče. Ve výsledcích převažuje jednoznačná shoda v základním pozitivním aspektu profese, jímž je míněna pomoc lidem a záchrana života. Práce dává také prostor výpovědi pacientům, kteří byli v kontaktu s posádkou Zdravotnické záchranné služby. Čtenář zde nalezne velké množství citací a jejich interpretaci.