Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJankovský, Jiří
dc.contributor.authorČížková, Zdeňka
dc.date.accessioned2021-12-03T07:51:19Z
dc.date.available2021-12-03T07:51:19Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-05-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17826
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá uceleným systémem rehabilitace v péči o děti s těžkým kombinovaným postižením. Dílčím cílem bylo zmapování tohoto problému v centru ARPIDA, o.s. v Českých Budějovicích, které poskytuje služby v tomto duchu. Výzkumem byla potvrzena hypotézu č.1. předpokládající, že při aplikaci uceleného systému rehabilitace je nezbytná úzká spolupráce zainteresovaných odborníků s rodiči dítěte s postižením. Potvrzena byla též hypotéza č. 2. tvrdící, že základem komplexní péče v duchu uceleného systému rehabilitace o děti s těžkým kombinovaným postižením je léčebná tělesná výchova, konkrétně - reflexní Vojtova metoda. Léčebné působení je záležitostí dlouhodobou a týmovou a jak bylo potvrzeno výzkumem, rodiče jsou integrální součástí tohoto týmu. Výsledky výzkumu prokázaly spokojenost rodičů s činností centra ARPIDA, včetně možnosti spolupráce s odbornými pracovníky tohoto centra. Dle mého názoru zde vzniká značný prostor i pro vhodnou edukaci rodičů dítěte s těžkým zdravotním postižením při řešení nelehkého úkolu péče o jejich dítě. Práce může sloužit jako studijní materiál pro zájemce o výkon pomáhajících profesí.cze
dc.format77 s.
dc.format77 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectucelená rehabilitacecze
dc.subjectdítě s těžkým kombinovaným postiženímcze
dc.subjectdětská mozková obrnacze
dc.subjectmultidisciplinární týmcze
dc.subjectrodiče dítěte se zdravotním postiženímcze
dc.subjectmezioborová spoluprácecze
dc.subjectnestátní nezisková organizacecze
dc.subjectcoherent rehabilitationeng
dc.subjectchild with hard composite handicapeng
dc.subjectcild brain paralisiseng
dc.subjectmultidisciplinary teameng
dc.subjectparents of child with health insuranceeng
dc.subjecttransdisciplinary co-operationeng
dc.subjectnongovernmental non-profit organisationeng
dc.titleVýznam uceleného systému rehabilitace u dětí s těžkým kombinovaným postiženímcze
dc.title.alternativeThe importance of the comprehensive rehabilitation system of children with a combined handicapeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag10602
dc.description.abstract-translatedThe bachelor work investigates the integral rehabilitation system of care for children with a severe complex handicap. A partial aim of the work was to map out this problem in the ARPIDA Centre, a.c. in České Budějovice which provides services in this field. The research proved hypothesis no. 1 which presumes that when applying an integral rehabilitation system, close cooperation between interested professionals and the parents of a handicapped child is necessary. Hypothesis no. 2 was also proved. It states that the basis for complex care of children with severe complex handicap within the integral rehabilitation system is therapeutic physical education, especially the Vojta’s reflex method. Therapy is a long term and team effort and, as proven by the research, the parents are an integral part of the team. The results of the research proved the parents´ satisfaction with the activities of ARPIDA centre, including the opportunity to cooperate with professionals working at the centre. In my opinion there is also significant room for appropriate education for parents of children with a severe handicap with regards to the difficult task of caring for their children. This work can be used as study material for those interested in work in helping professions.eng
dc.date.accepted2008-09-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠemberová, Jana
dc.description.defenceZdeňka Čížková Význam uceleného systému rehabilitace u dětí s těžkým kombinovaným postižením Otázky: 1. Proveďte komparaci údajů z Rodičovského dotazníku (otázky a odpovědi 6-10, analogicky tabulky 6-10) a na jejich základě podrobnější interpretaci. 2. V čem spatřujete přednosti a v čem vidíte problémy, případně i omezení aplikace Vojtovy metody u dětí s těžkým kombinovaným postižením? 3. Jak ovlivnila tato práce Vás osobně? Vnímáte ji jako přínosnou? Studentka odpovídala komplexně, vyčerpávajícím způsobem. Klasifikace: výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam